خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

ضایعات فروشان ارومیه نیاز به سامان دهی دارند/تا شهریور‌ماه امسال این مسئله‌ شهری تعیین تکلیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۳۲

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: رفع موانع مشکل واگذاری زمین مورد نظر برای راه‌اندازی مجتمع ضایعات فروشان ارومیه در اولویت بوده تا شهریور‌ماه امسال این مسئله‌ شهری تعیین و تکلیف می‌شود.

به گزارش ایلنا، در سال‌های اخیر تعداد مغازه‌های خرید  و فروش ضایعات در محلات و خیابان‌های ارومیه افزایش چشمگیری داشته به طوری ‌که در خیابان خرمشهر و کمربندی خاتم‌الانبیا حدود ۵۰ درصد معابر در قرق ضایعات فروشان است.

 انتقال صنوف مزاحم و ضایعات فروشان از مناطق مرکزی شهر ارومیه یکی از مطالبات شهروندان است که تاکنون با وعده‌های مسئولان تحقق نیافته است.

مشاغل مزاحم از مواردی هستند که با تولید آلودگی صوتی و سد معبر  باعث ایجاد رنجش در بین شهروندان می شوند و جابجایی این مشاغل و ایجاد محیطی آرام برای شهروندان از وظایف مدیران شهری است.

رفع موانع واگذاری زمین برای راه‌اندازی مجتمع ضایعات فروشان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این زمینه گفت: رفع موانع مشکل واگذاری زمین مورد نظر برای راه‌اندازی مجتمع ضایعات فروشان ارومیه در اولویت بوده تا شهریور‌ماه امسال این مسئله‌ شهری تعیین و تکلیف می‌شود.

حجت محمدی ثانی در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: تعیین مکانی مشخص برای این صنف از سال ۱۳۸۹ شروع شده و در نهایت زمینی در اطراف شهر ارومیه در نظر گرفته شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: موضوع کسب تکلیف و صدور مجوز نهایی به سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شده و مقرر شده به شکل اجاره‌داری به واگذاری قطعی تبدیل شود.

محمدی‌ثانی افزود: پیش از این مصوب شده بود تا متقاضیان با پرداخت ۵۰ درصد مبلغ به صورت نقد و پرداخت مابقی به صورت دو ساله اقساطی صاحب زمین شوند.

وی ادامه داد: با اعتراض این صنف و در جلسه‌ای در فرمانداری مقرر شد ۲۰ درصد به صورت نقد و باقی به صورت اقساط ١٠ ساله پرداخت شود.

وی بیان کرد: این مسئله برای تأیید نهایی نیازمند موافقت سازمان ملی زمین و مسکن است و اگر این مساله ثبت شود تا شهریور ماه امسال اراضی مجتمع ضایعات فروشان تعیین و تکلیف می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: رفع مزاحمت در این اراضی با همکاری دادگستری انجام و روند قضایی این کار در حال پیگیری است.

گزارش: فرزاد صدقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز