خبرگزاری کار ایران

هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی تقویت پایه‌های مهارت افزایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۹۶

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی با بیان اینکه،مهارت تبدیل به اشتغال می‌شود گفت:هدف اصلی این دانشگاه تقویت پایه‌های مهارت افزایی است

به گزارش ایلنا، سهراب عبدالله زاده ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه  رصد اشتغال دانش آموختگان در دستور کار مدیران جدید دانشگاه علمی کاربردی است، عنوان کرد: جذب دانشجوی بین المللی هدف اصلی دانشگاه در سال جاری است.

وی با اشاره به افت شدید دانشجو در این مراکز اظهار کرد: با تلاش مدیریت جدید و طبق وعده مسئولان کشوری مراکز منحل شده علمی کاربردی سطح استان به شکل جدید و مدرن و در قالب بخش خصوصی و مؤسسات احیا خواهند شد.

عبدالله زاده با انتقاد از بستن برخی از مرکز و حذف برخی از رشته‌ها در سال‌های گذشته گفت: مهارت تبدیل به اشتغال می‌شود و هدف اصلی این دانشگاه تقویت پایه‌های مهارت افزایی است.

وی با اشاره به کاهش دانشجو در سطح کشور و استان و سطوح مهارتی گفت: در حاضر ١۵ مرکز و حدود ۴٠٠٠ دانشجو با ترکیب ۴٠ درصد کارشناسی و ۶٠ درصد کاردانی در دانشگاه جامع استان تحصیل می‌کنند.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان در ١٣٠ رشته کاردانی و ٨۵ رشته کارشناسی تحصیل کرده و حدود ١٠٠٠ مدرس نیز در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی بیان کرد: پذیرش دانشجو علمی کاربردی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی توسط سازمان سنجش انجام می‌گیرد و دانشگاه به صورت کاملاً قانونی وظیفه آموزش و صدور مدرک داشته و هیچ نقشی در نحوه جذب ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دنبال ایجاد «خانه خلاق» با سرفصل‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در این مجموعه هستیم، اضافه کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه دنبال افزایش شهریه نبوده و نیست و جذب دانشجو با کمترین میزان انجام می‌گیرد.

عبدالله زاده همچنین در خصوص نحوه فراخوان جذب مدرسین گفت: بر اساس ضوابط جدید دانشگاه به دنبال تغییر نحوه جذب مدرسین و به صورت نیم سال است و جذب دانشجو هم یک بار و در مهرماه انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز