خبرگزاری کار ایران

کیفیت هوای سردشت و بوکان در وضعیت قرمز قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۳۲

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای سردشت و بوکان در جنوب استان با شاخص ۵۰۰ همچنان خطرناک و وضعیت قرمز است.

به گزارش ایلنا، سعید موسوی با بیان اینکه کیفیت هوای سردشت و بوکان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت قرمز قرار گرفته است گفت: کیفیت هوا در شمال استان و ارومیه مطلوب بوده و در حد قابل قبول و سالم است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بابیان اینکه ذرات ۱۰ میکرون علت عمده آلایندگی هوای استان بوده است، ادامه داد: شهرهای جنوبی استان اعم از بوکان پیرانشهر، نقده و تکاب در شرایط خیلی ناسالم و خطرناک در روز جمعه قرار داشتند که به تدریج از میزان گرد و غبار و آلاینده های هوا در این شهرها کاسته شده ولی بوکان همچنان آلوده است.

وی منشا آلودگی پدیده گرد وغبار را وارد شده از خارج از کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام شده شامل توصیه‌های لازم در زمینه رعایت موارد ایمنی، بهداشتی و سلامت است.

موسوی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز برای سالمندان و کودکان، لازم است جزو اولویت شهروندان سردشتی و بوکانی در روز جاری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهرستان های خوی، سلماس، بوکان، سردشت و ارومیه است، افزود: ارومیه دارای چهار ایستگاه است که هر کدام سالانه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: مشکلات ایستگاه ها، هزینه گزاف نگهداری و حتی فرسودگی بعضی از آنهاست که نیازمند توجه مسئولان برای اختصاص بودجه خاص برای نگهداری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز