خبرگزاری کار ایران

«موقعیت مهدی» به عنوان سندی تاریخی در تاریخ ایران ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۵۰۸

کارگردان فیلم سینمایی « موقعیت مهدی » بر ماندگاری فیلم سینمایی موقعیت مهدی به عنوان یک سند معتبر تاریخی در تاریخ ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، همزمان با اکران عمومی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در سینماهای  ارومیه نشست خبری اصحاب رسانه با عوامل تولید این اثر سینمایی هجدهم اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار.شد.

 در این نشست خبری که با حضور هادی حجازی فر، حبیب الله والی‌نژاد، امیر زاغری به ترتیب به عنوان کارگردان ، تهیه‌کننده و طراح فیلم سینمایی موقعیت مهدی و همچنین سجاد نصراللهی مجری اتر ، روح الله زمانی، معصومه ربانی نیا و ژیلا شاهی از بازیگران این اثر سینمایی برگزار شد ؛ عوامل تولید فیلم ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید فیلم سینمایی« موقعیت مهدی » به سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست پاسخ دادند.

کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره بر مشکلات به وجود آمده در عرصه تولید این اثر سینمایی ؛ هدف اصلی از تولید و انتشار موقعیت مهدی را « معرفی موقعیت یک فرمانده » ( شهید مهدی باکری و ارتباط وی با شهر خودش ، مردم ، نیروهایش و برادرش حمید باکری عنوان کرد.

حجازی فر افزود: « موقعیت مهدی به عنوان سند تاریخی در تاریخ دفاع مقدس ایران باقی می‌ماند» و اینجانب با توجه به علاقه شخصی خودم به شخصیت‌های دفاع مقدس و لشکر ۳۱ عاشورا به عنوان یک لشکر خط شکن تلاش کردم با انتخاب مواردی که امکان شک و اشتباه در آنها نبود و با توجه به فرهنگی که در آن زندگی می کنیم این اثر را تولید و عرضه کنم.

حجازی فر، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران و تقدیر و تشکر از همه عوامل تولید این فیلم سینمایی اظهار داشت: « جذب مخاطبان» یکی دیگر از اهداف بنده در این فیلم سینمایی بود و ضمن اینکه جزئیاتی از مقوله طنز را در صحنه هایی از فیلم وارد کردیم با موضوع های ثبت شده و بدون جعل تاریخی که مردم نیز دوست دارند آنها را ببینند و اصالت کار نیز در آن است این اثر هنری را تحویل سینمای ایران دادیم.

به گزارش ایلنا،فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» محصول سال ۱۴۰۰ شمسی به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد است. بازیگران این فیلم هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی هستند و در این فیلم بخشی از زندگی شهید مهدی باکری فرمانه لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

«موقعیت مهدی» نخستین‌بار در ۱۸ بهمن سال جاری در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد.این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز