خبرگزاری کار ایران

اشتغال ۳۳ هزار نفر در تعاونی ‌های آذربایجان غربی/ بیشترین تخلفات در تعاونی های مساکن مهر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۴۵۵

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی از اشتغال ۳۳ هزار نفر در یک هزار و ۹۳۵ تعاونی فعال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،باقر خلیلی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون ۶ هزار و  ۸۷۵ تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار داشت: ۳۶۰۰ تعاونی راکد و  یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در مجموع این تعاونی‌ها  ۳۳ هزار نفر است، ادامه داد: وزارت صمت بدترین فشارها را به تعاونی ها وارد می‌کند.

خلیلی از برگزاری ۹ نمایشگاه در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: ۳ نمایشگاه  در خارج کشور و ۶ نمایشگاه در داخل کشور در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی نمایشگاه صنعت ساختمان ، شوینده و مواد بهداشتی، لوازم وتجهیزات ورزشی، ماشین آلات کشاورزی و نمایشگاه مبلمان و فرش دستبافت  را از جمله نمایشگاه های داخلی در سال آینده عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در بخش توانمندی های تعاونی در سال آینده ۳ نمایشگاه در اقلیم کردستان و دهوک عراق و نخجوان آذربایجان برگزار می شود.

رییس اتاق تعاون آذربایجان غربی بیشترین پرونده های تخلف بخش تعاون را مربوط به شرکت های تعاونی مساکن مهر اعلام کرد و گفت:متاسفانه آمار ارایه شده در مورد تکمیل . تحویل مساکن مهر در استان واقعیت ندارد و مردم همچنان گرفتار مشکلات مساکن مهر هستند.

وی دلیل عدم استقبال مردم از طرح ملی مسکن  را بروز مشکلات فراوان در تعاونی های مسکن بیان کرد و گفت:راه و شهر سازی باید قبل از هر اقدام برای مسکن ملی ،باید مساکن مهر را تعیین تکلیف کند.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی در خاتمه با اشاره به فعالیت مرکز داوری و حضور ٧٠ داور تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به توان این مرکز کتاب آیین نامه داوری اتاق تعاون ایران برای چاپ و انتشار به این استان واگذار شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز