خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حامی طرح ساماندهی کارکنان دولت هستم /ضرورت حذف شرکت‌های پیمانکاری و واسط

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۸۹۳

نماینده مردم اورمیه در مجلس با بیان اینکه ساماندهی کارکنان دولت ضروری است گفت:بنده نیز حامی طرح ساماندهی کارکنان دولت هستم.

روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه گفت: بنابر اطلاعاتی که من دارم، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس طرح ویژه‌ای را دنبال می‌کنند که براساس آن مقرر است کارکنان دولت اعم از پیمانکاری، قرارداد مستقیم، مدت معین ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه مطابق طرح مذکور، تاکید کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شرکت‌های پیمانکاری است، افزود: براساس روال کنونی، شرکت‌های پیمانکاری بدون آن که خدماتی به نیروهای‌تحت قرار داد خود داشته‌باشند،صرفا به عنوان یک واسط عمل می‌کنند.

حضرت‌پور‌ با اشاره به اینکه راه اندازی شرکت‌های پیمانکاری در دهه هفتاد با هدف کاهش تصدی‌گری دولت و کوچک‌سازی آن بود، گفت: این در حالی است که امروز ما می‌بینیم شرکت‌های پیمانکاری کوچک‌ترین امکانات و خدماتی به پرسنل تحت قرار داد خود که در دستگاه‌های دولتی شاغل هستند ارائه نمی‌دهد و صرفا دریافت کننده‌ بیشتر از نصف حقوقی هستند که دستگاه‌ها به نیروی انسانی پرداخت می‌نماید.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با اشاره به عزم جدی مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت، خاطرنشان کرد: متاسفانه به‌رغم آنکه انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی پیگیر تصویب این طرح باشد، برای عدم تصویب آن رغبت بیشتری نشان داده و می‌کوشد با اجرایی کردن طرحی بنام عدالت در پرداخت حقوق، ساماندهی واقعی کارکنان دولت را به حاشیه برده و مانع حذف شرکت‌های پیمانکاری شود.

وی با طرح این پرسش که چرا باید سالانه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان به جیب شرکت‌های پیمانکاری خدماتی ریخته شود؟، گفت: این در حالی است که با تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف شرکت‌های پیمانکاری به عنوان واسط می‌توان بخشی از این اعتبار را به جیب کارکنان هدایت کرد و بخش دیگری از آن نیز در جیب خود دولت بماند.

حضرت‌پور‌ با تاکید بر اینکه به عنوان یکی از نمایندگان مجلس و برای بهبود وضعیت شغلی و معیشتی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت، از طرح کمیسیون اجتماعی حمایت جدی می‌کنم، گفت: در این راستا برای تصویب این طرح تمامی تلاش خود را به کار خواهم بست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز