خبرگزاری کار ایران

ثبت ۲۱۷ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۴۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در طول سه ماه گذشته حدود ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.

به گزارش ایلنا،حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی تاک ۲ که به صورت ویدئو کنفرانس در هتل آنای ارومیه برگزار شد گفت:  در طول سه ماه گذشته حدود ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: همه دستگاه‌هایی که در ارتباط با اشتغال، فعالیت می‌کنند به سامانه «رصد» دسترسی دارند و اطلاعات و فعالیت‌های اشتغال آفرینی خود را در آن جا ثبت می‌کنند و هر کدملی، فقط یک بار می‌تواند ثبت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این حساب از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و در سه ماهه آینده نیز پیش بینی می‌کنیم حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که نشان دهنده این است که زیست بوم و ماشین اشتغال دولت سیزدهم، به آرامی در حال شتاب گرفتن است.

وی افزود:در سال آینده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت  شغلی برای ۵ دهک پایین کشور با همت کمیته امداد اتفاق خواهد افتاد.

عبدالملکی افزود:امروز ترکیب اشتغال های این نهاد به سمت اشتغال های باثبات و درآمد بالا در حال شکل گیری است که با کمک شرکت های دانش بنیان در حوزه نوآوری جهش زیادی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه،مجوز درخواست شده برای کسب و کارها باید ظرف ۳ روز تعیین تکلیف شود‌گفت:گر در طول این سه روز دستگاه مربوطه نظر مثبت یا منفی خود را در خصوص مجوز نداد، سیستم به صورت خودکار مجوز را صادر خواهد کرد.

 عبدالملکی ادامه داد: بر این اساس فعالیت های کسب و کار خانگی به ۲ دسته تقسیم می شوند و ظرف ۱۰ روز باید تعداد مشاغل این ۲ دسته مشخص شود.

وی ادامه داد: دسته نخست فعالیت های ممنوع است؛ یعنی فعالیت هایی به هیچ وجه اجازه فعالیت ندارند که در برخی از کشورها به این فعالیت ها، لیست منفی گفته می شود.

عبدالملکی اضافه کرد: دسته دوم فعالیت هایی است که مجاز به فعالیت هستند اما باید تاییدیه ای از دستگاه مربوطه همچون وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و ... اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز