خبرگزاری کار ایران

هنرمندان آذربایجان غربی، خواستار تقویت جایگاه کنونی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۵۳۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی از دیرباز مهد سینما و عکاسی بوده و اولین مرکز تلویزیونی کشور در استان تاسیس شده بود گفت:، شاعران و داستان‌نویسان استان در تاریخ ادبیات همواره درخشیده‌اند و اکنون احیا و تقویت جایگاه کنونی خود را می‌طلبند.

به گزارش ایلنا، علیرضا نوروزی در آیین‌ تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی که ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: باور دارم که هنر و رسانه، دو بال هر توسعه‌ای هستند و بواسطه این دو، همگرایی‌ها، شفافیت‌ها، آشتی‌ها و هم‌افزایی‌ها روان و قابل دسترس است و هر دو زبان مشترک بین دولت و مردم به شمار می‌آیند.

وی افزود: مسئولیت در امر فرهنگ و ارشاد، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده، چراکه با روح فرهنگ و هنر ارتباط دارد و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق گام دوم انقلاب از جمله برنامه‌های اصلی بنده خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم و برنامه توسعه فرهنگی را به اجرا درخواهیم آورد که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز فرهنگی با کشورهای مختلف داشته و دروازه‌های کشور برای فرهنگ و اقتصاد در این استان مستقر است که تمامی این شاخصه‌ها هم فرصت بوده و هم تهدید هستند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از دیرباز مهد سینما و عکاسی بوده و اولین مرکز تلویزیونی کشور در استان تاسیس شده است، شاعران و داستان‌نویسان این استان در تاریخ ادبیات همواره درخشیده‌اند و اکنون احیا و تقویت جایگاه کنونی خود را می‌طلبند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: موسیقی عاشیقی استان به ثبت ملی رسیده است و اکنون باید در راستای شناساندن و اعتلای این موسیقی اصیل در کشور بکوشیم.

وی یادآور شد: تغییر در فرهنگ بسیار بی‌صداست و از این‌رو حمایت از نخبگان و اهالی رسانه برای بنده یک الزام بوده و ایجاد بستر برای پیوندهای فرهنگی را در دستور کار قرار خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز