خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی:

طرح انتقال آب، یکی از مهمترین محورهای احیای دریاچه ارومیه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۹۰۹

استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از سد کانی سیب به حوضه آبریز دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین و مهمترین محورهای احیای دریاچه ارومیه است که در سالهای اخیر در استان اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه های انتقال آب به حوضه آبریز دریاچه ارومیه با اشاره به روند اجرای این طرح، گفت: با تلاش های انجام شده احدث ۳۶ کیلومتر تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت حوزه آبریز دریاچه ارومیه در مراحل انتهایی است و تنها ۷۰ متر از این تونل باقی مانده است که امیدواریم تا دو هفته آینده این طرح آماده بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سد کانی سیب و آبگیری این سد از اواخر سال ۹۲ گفت: ظرفیت آبگیری این سد ۲۲۰ میلیون مترمکعب است که خوشبختانه تاکنون ۱۵۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت این سد آبگیری شده است.

استاندار آذربایجان غربی اجرای طرح انتقال آب از سد کانی سیب به حوضه آبریز دریاچه ارومیه را یکی از اثر گذارترین پروژه ها در احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و اظهار داشت : با بهره برداری کامل از این پروژه تمامی مردم منطقه از عواید این طرح بزرگ بهرمند خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز