خبرگزاری کار ایران

با هدف پاسداشت مفاخر ملی ؛

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز شد/ ارسال ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی به جشنواره

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۸۹۷

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی با ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی دریافتی از سراسر کشور،در خوی مدفن شمس تبریزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا،سرپرست شهرداری خوی در این مراسم با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می شود، گفت: برای برگزاری این جشنواره ملی ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

حسن نصرالله‌پور اظهار داشت: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافتند.

وی بیان کرد: با رای هیات داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر. موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان  تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شده نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

سرپرست شهرداری خوی بیان کرد: استادان برجسته موسیقی ایران ، ملیحه سعیدی ، پویا سرایی و عبدالحسن مختاباد داوری آثار این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

وی در خاتمه افزود: این جشنواره تا ۲۰ آبان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود. که هر روز ۳ استان برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز