خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی خبر می‌دهد؛

پاییز فصل تشکیل صف‌های طویل سیلندر گاز مایع در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۱۱

همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز شهروندان ارومیه با مشکل کمبود گاز مایع و تشکیل صف های طولانی مواجه هستند.

به گزارش ایلنا،همه ساله با فرارسیدن فصل پاییز  و نیاز مردم برای کپسول‌های گاز مایع برای رفع نیازهای خود در تهیه برخی مایحتاج  زمستانی از قبیل پخت رب،دوشاب و تهیه عرقیات گیاهی شاهد  کمبود گاز مایع و سرگردانی مردم در صف های طویل و صد البته شروع بازار سیاه کپسول گازدر ارومیه هستیم.

عدم مدیریت صحیح توزیع سیلندر گاز مایع توسط مسئولان شهری ارومیه،تهیه کپسول گاز مایع برای شهروندان  تبدیل به مشکل بزرگی برای  شهروندان شده است.

در کنار عدم نظارت کافی و عدم اتخاذ تدابیر لازم از سوی شرکت نفت دلالان نیز بیکار ننشسته و باعث ایجاد بازار سیاه در شهر شده اند.

مشکلات تهیه سیلندر گاز مایع در ارومیه تا جایی پیش رفته، که مسئولین امربه فکر راه اندازی سامانه توزیع سیلندر گاز مایع افتاده و سامانه Newtejaratasan.niopdc.ir به مردم معرفی گردیده تا در این سامانه جهت دریافت فرآورده های نفتی ثبت نام کنند.

متاسفانه  با توجه به اینکه بیشتر  نفرات استفاده کننده از سیلندرهای گاز مایع امکانات و یا اطلاعات کافی در خصوص استفاده از این سامانه را ندارند ثبت نام در این سامانه نیز مشکلات جداگانه ای را برای مردم بوجود آورده است.

با وجود اینکه مشکل کمبود سیلندر گاز مایع مشکل چندین سال این شهر در سه ماهه فصل پاییز است، تاکنون راه کار مناسبی برای برطرف کردن این مشکل از سوی دستگاههای مربوطه صورت نگرفته است و امسال نیز مردم با این مشکل مواجه هستند و شهروندان در این شرایط نامناسب اقتصادی  باید برای تهیه  هر سیلندر گاز مایع مبلغی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه با بیان اینکه توزیع گاز مایع تنها به ثبت‌نام کننده‌ها در سامانه مربوط فروخته می‌شود اظهار داشت: این طرح برای جلوگیری از افزایش قیمت گاز و رفاه حال شهروندان مصرف‌کننده به اجرا در آمده است.

احمد مجرد عنوان کرد: هدف از اجرای طرح جلوگیری از مصارف غیر واقعی است تا شهروندانی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند بتوانند به راحتی گاز مایع را تهیه کنند.

وی افزود: فروش گاز مایع به خودروهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به نصب کپسول در خودروهای خود کرده‌اند غیرقانونی است چرا که استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو کاری غیر ایمن و بسیار خطرناک بوده و جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

مجرد بیان کرد: مصرف‌کنندگان واقعی اعم از بخش خانوار و صنفی و صنعتی استقبال خوبی از اجرای طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع انجام داده و کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند در این سامانه ثبت‌نام کنند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی سرپرست خانوار در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‌غربی بیان کرد: در حال حاضر نظارت کافی بر تمامی مراکز عرضه گاز مایع وجود دارد.

غلامرضا بابایی در خصوص عرضه کپسول گاز مایع با قیمت گزاف، توسط برخی افراد سودجو گفت: در صورت مشاهده مراکز غیرمجازی که اقدام به فروش کپسول گاز مایع با قیمت گزاف می‌کنند برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز