خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

بازی با جان در جاده‌های نا امن آذربایجان غربی/ افزایش ۲۰ درصدی آمار مصدومان تصادفات استان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۰۸۴

حوادث رانندگی بخصوص در جاده از مخاطراتی است که در ممکن است روزی برای هر کسی پیش بیاید اما در آذربایجان غربی، وضعیت نامناسب راه ها باعث شده تا هر هفته شاهد بروز چندین حادثه سنگین و از دست دادن جان شهروندان و مسافران باشیم.

به گزارش ایلنا،آماری که این روزها از میزان تصادفات در معابر درون و برون شهری در آذربایجان‌غربی اعلام می‌شود، بسیار قابل تأمل است، اندکی غفلت که می‌تواند یک عمر پشیمانی به بار آورد.

 برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی به سبب کم‌برخورداری از استانداردهای جاده‌ای  از نقاط پرحادثه استان هستند تا جایی که به گفته مسئولان سالانه بیش از ۵۰۰ نفر در این جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از مشکلاتی که جان مردم را در تردد بین جاده‌ای آذربایجان‌غربی تهدید می‌کند، وجود دوربرگردان‌هایی که از برخی از آنها از ایمنی کافی برخوردار نیستند و ایمن‌سازی آنها می‌توان نقش مهمی در کاهش حوادث ترافیک جاده‌ای استان داشته باشد.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان در اولویت است

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با ایلنا،با اشاره به شناسایی ۳۵ نقطه کور و حادثه‌خیز در جاده‌های استان، اظهار کرد:سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در استان ایمن سازی شده است.و در سال‌جاری نیز اعتباری به مبلغ ۱۳۶ میلیارد ریال برای حذف و ایمن سازی نقاط پرخطر و حادثه خیز استان در نظر گرفته شده است.

به گفته شکری  در حال حاضر پیمانکاران در ۱۲ نقطه حادثه خیز و پرخطر شناسایی شده در حال فعالیت هستند

وی، همچنین از کاهش  ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: درسه ماهه نخست سال‌جاری ۸۵ نفر از هم وطنان در جاده‌های این استان جان خود را بر اثر سانحه تصادف از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار است.

به گفته شکری، علت عمده  سوانح رانندگی در استان سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی است. 

افزایش ۲۸ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در استان

سرهنگ کمال حسین‌زاده، رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی همچنین از افزایش ۲۸ درصدی آمار تلفات جاده‌ای اشاره کرده و مهم‌ترین علت تصادفات در استان را توجه نکردن به جلو، سرعت غیرمجاز، خوردن، آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه دانسته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی علت دیگر وقوع حوادث جاده‌ای در این استان را نبود خط‌کشی حاشیه جاده‌ها عنوان کرد و افزود: خط‌کشی حاشیه جاده‌ها باعث می‌شود که خودروها از مسیر خارج نشده و حریم جاده برای راننده مشخص باشد.

افزایش ۲۰ درصدی آمار مصدومان تصادفات در آذربایجان غربی

رسول روشنی مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: آمار مصدومین در تصادفات برون شهری و درون شهری استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش حدود ۲۰ درصدی دارد.

وی افزود: در سال جاری در تصادفات برون شهری و درون شهری آذربایجان غربی در مجموع بیش از یک هزار و ۸۸۹ مورد مصدومیت ثبت و پرونده آن به پزشکی قانونی جهت رسیدگی ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مصدومان تصادفات آذربایجان غربی در فروردین ماه با ۹۸۷مورد بوده خاطر نشان کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد مصدومان سوانح برون شهری و درون شهری استان یک هزار و ۴۰۵مورد بود.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۸۸نفر در جاده های استان براثر تصادف جان خود را از دست داده اند، یاد آور شد: در فروردین تعداد فوتی ها ناشی از تصادفات برون شهری و درون شهری استان ۴۰مورد و در اردیبهشت نیز ۴۸ مورد گزارش شده است.

لزوم اصلاح و ایمن‌سازی دوربرگردان‌های جاده‌ای

یکی از رانندگان بین شهری  در گفت و گو با ایلنا، با انتقاد از عدم توجه مسئولان به آمار تصادفات در استان گفت: آیا مسئولان با شنیدن اخبار تصادفات ناراحت نمی‌شوند! ما هر روز شاهد تصادفات شدید و مرگبار در داخل شهر و جاده‌های مواصلاتی هستیم.

این راننده ادامه داد: تقریباً هر روز تصادفات شدید و منجر به فوت حتی در داخل شهر اتفاق می‌افتد که با نصب دوربین کنترل سرعت و الزام رانندگان به رعایت سرعت مجاز می‌توان تا حد زیادی از این حوادث پیشگری کرد.

این راننده معتقد است؛ در بین جاده‌های مواصلاتی خطرناک ترین جاده، جاده سنتو است که عامل آن دوربرگردان های غیراستاندارد است که با صرف هزینه ناچیز قابل اصلاح هستند و به راحتی می‌توان دوربرگردان‌های این جاده را مانند جاده سلماس ایمن‌سازی کرد ولی متاسفانه مردم با جان هایشان باید بهای بی‌توجهی مسئولان را بدهند.

به گزارش ایلنا،آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳هزار و ۵۰۰کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است، در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.

گزارش: فرزاد صدقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز