خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با فرماندار ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۶۶

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با رسول مقابلی، فرماندار شهرستان ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با هدف توسعه و بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی با حضور در دفتر فرمانداری با رسول مقابلی،فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

خدیجه معصومی،مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار  گفت: کتابخانه های عمومی یکی از کانون‌های ارتقای فرهنگی جامعه هستند و توجه به این نهاد زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم خواهد کرد. 

 معصومی، با اشاره به وضعیت کتابخانه های ارومیه، گفت: متاسفانه جایگاه کتابخانه های عمومی در جامعه مغفول مانده و پیگیر افتتاح کتابخانه های عمومی بیشتر در مناطق مختلف شهرستان هستیم.

 وی با اشاره به کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان ارومیه، بر لزوم هم افزایی جهت توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان و رفع مشکلات کتابخانه ها تاکید کرد.

فرماندار ارومیه نیز در این دیدار با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: کتابخانه ها می توانند با ترویج مطالعه، در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشند.

رسول مقابلی راه اندازی کتابخانه در مناطق مختلف شهر و بخصوص مناطق حاشیه نشین را ضروری دانسته و افزود: ایجاد و توسعه کتابخانه های عمومی و بهبود آمار سرانه مطالعه از شاخص های مهم توسعه فرهنگی است.

وی با اشاره به نقش تسهیل دسترسی مردم به کتاب در تقویت روح امید و انگیزه در جامعه، خاطرنشان کرد: تحقق عدالت اجتماعی در مناطق محروم و حاشیه نشین، با راه اندازی کتابخانه های عمومی ممکن خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز