خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد:

ارومیه و نقده در آستانه تبدیل به وضعیت قرمز کرونایی/ نگرانی از وضعیت میاندوآب، بوکان و سردشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: شهرهای ارومیه و نقده در آستانه تبدیل شدن به وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، نقده، چایپاره و ماکو وضعیت نارنجی دارند، گفت: البته روند افزایشی ابتلا و بستری در آنها به ویژه ۲ شهر ارومیه و نقده حاکم است و احتمال تغییر رنگ این ۲ شهر وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت کرونایی سه شهرستان همجوار آذربایجان غربی شامل بانه و سقز در استان کردستان و عجب شیر در آذربایجان شرقی نارنجی شده که شهرستان های همجوار باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ما نگرانی زیادی در خصوص شهرستان های میاندوآب، بوکان و سردشت داریم که امیدواریم با اعمال پروتکل ها و محدودیت ها توسط فرمانداران، از بروز مشکل در آنها جلوگیری شود.

آقازاده تاکید کرد: ورود و خروج به شهرهای نارنجی آذربایجان غربی ممنوع است که امیدواریم همه مردم آن را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به ورود ایرانیان ساکن در شمال عراق برای عید نوروز به برخی شهرهای آذربایجان غربی اظهار کرد: این افراد با وجود پی‌سی‌آر منفی امکان دارد که ناقل ویروس باشند که باید در این خصوص اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

وی گفت: این افراد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی، مراکز درمانی را مطلع کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ویروس انگلیسی نیز در استان ما شیوع پیدا کرده و میزان ابتلا به آن زیاد شده که مردم باید این مورد را نیز در دستورکار داشته باشند.

آقازاده گفت: روند استفاده از ماسک نیز بسیار کاهش یافته و میزان آن حتی در برخی موارد به حدود پنج درصد می رسد که این روند بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز