خبرگزاری کار ایران

آقازاده مطرح کرد:

ظرفیت بیمارستان‌های ارومیه در حال تکمیل شدن است/ نگرانی از بی‌توجهی به محدودیت‌ها و افزایش مسافرت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۸۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ظرفیت بیمارستان های استان به ویژه ارومیه به علت افزایش قابل توجه بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در حال تکمیل شدن است.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت‌ بیمارستان‌های استان به ویژه ارومیه در حال تکمیل شدن است، گفت: در حال حاضر بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شده و در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه نیز ۱۳۰ نفر بستری مبتلا به کرونا وجود دارد.

وی افزود: رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم پایین آمده و همین دلیل روند ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا به صورت جهشی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: همه موارد بستری در استان را مبتلایان به کرونای انگلیسی در نظر می گیریم زیرا وضعیت این ویروس جهش یافته در استان بسیار حاد شده است.

دکتر آقازاده با ابراز نگرانی از بی توجهی به محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی در آذربایجان غربی بیان کرد: رشد مسافرت ها از استان های دیگر با توجه به بسته شدن مسیرهای شمالی، ورود مسافران از شمال عراق به استان در ایام نوروز و نارنجی شدن وضعیت شهرهایی نظیر بانه، سقز، بیجار در استان کردستان و عجب شیر در آذربایجان شرقی موجب افزایش مبتلایان و بستری های کرونایی در استان شده است.

وی ادامه داد: شهرستان های تکاب و میاندوآب نیز نظیر سردشت و بوکان از طریق رفت و آمد با شهرهای نارنجی همجوار در استان های دیگر، مستعد تبدیل وضعیت به نارنجی هستند که باید محدودیت های زیادی در جلوگیری از این امر اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه وجود بازارچه هایی نظیر تاناکورا در آذربایجان غربی باعث افزایش مسافرت به استان شده، گفت: جلوگیری از ورود و خروج به شهرها نارنجی باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا،با توجه به اعمال محدودیت تردد در مبادی ورودی و خروجی ارومیه متاسفانه شاهد تردد خودروها با  پلاک های غیر بومی در ارومیه هستیم که این دلیل محکمی بر عدم نظارت کافی بر مبادی ورودی و خروجی این شهر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز