خبرگزاری کار ایران

فعالیت بیش از ۱۰۰ دفتر کارگزاری بیمه عشایر درآذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۴۳۷

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی از فعالیت ۱۰۱ دفتر کارگزاری بیمه در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا.یونس معزز  با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستایی، عشایری استان ۵۲۶ هزار نفر پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد تاکنون ١١٧ هزار خانوار تحت پوشش بیمه هستند که ۲۰ هزار نفر آن را بانوان تشکیل می دهند.

معزز افزود: در سال جاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانوار عضو صندوق شدند که استان حائز رتبه ممتاز در بین سایر استانها در جذب افراد تحت پوشش شد.

وی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر چهار هزار و ۲۳۰ نفر مستمری بگیر از خدمات صندوق استفاده می کنند که  یک هزار و ۷۱۶ نفر بازنشسته و از کار افتاده و ۲ هزار و ۵۱۴ نفر مستمری بگیر بازماندگان هستند.

معزز بابیان اینکه حق بیمه صندوق به صورت سالیانه پرداخت می شود، افزود:  هر شخصی که در مناطق کشاورزی و عشایری و شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر زندگی می کنند با پرداخت سالیانه ٣٣٠ هزار تومان الی ٨۴٠ هزار تومان می تواند عضو صندوق شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ادامه داد: ٢ برابر حق بیمه فرد توسط دولت پرداخت می شود.

 

معزز برخورداری از مستمری بازنشستگی،مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی ونقل و انتقال سوابق بیمه ای از مزایای این بیمه عنوان کرد و گفت: فردی که دارای سن ۶۵ سال و با سابقه پرداخت ١۵ سال می تواند از بیمه بازنشستگی استفاده کند.

وی بااشاره به روشهای پرداخت حق بیمه تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بصورت اینترنتی، دستگاه پوز و حساب صندوق انجام می گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه این این صندوق در مناطق مرزی استان ضعیف است،تصریح کرد: چایپاره، خوی و مهاباد بیشترین عضو را دارند و اشنویه و پیرانشهر و ماکو کمترین استقبال را برای عضویت در این بیمه به خود اختصاص دادند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز