خبرگزاری کار ایران

در هفته چهل و دوم پویش هرهفته الف_ب _ایران؛

۲۶ طرح آبرسانی روستایی در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۹۱۱

در هفته چهل و دوم پویش هر هفته الف_ب_ایران ۲۶ طرح آبرسانی روستایی در استان از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد مدار بهره برداری شد.

به گزارش ایلنا،علیرضا رضوی در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۲۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها که در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی اجرایی شده، هشت هزار و ۱۷۵ خانوار با ۳۰ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای ۵۸.۴ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت ۱۸۰ مترمکعب، از اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستاهاست.

رضوی از قرار داشتن ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب خبر داد و اظهار کرد: از ۲ هزار و ۸۳۸ روستای استان، یک هزار و ۹۶۷ روستا با ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت برخوردار هستند.

وی، عمده منابع تامین آب شرب روستاهای استان را آب های زمینی عنوان کرد و گفت: آب شرب مورد نیاز روستاها از یک هزار و ۶۹۰ منشا تامین آب شامل ۸۴۷ حلقه چاه، ۸۰۳ دهنه چشمه، ۳۸ رشته قنات و ۲ مورد نیز از محل آبهای سطحی تامین و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز