خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آذربایجان غربی رتبه چهارم اهدای پلاسمای خون در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۳۵۳

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی از اختصاص رتبه چهارم اهدای پلاسمای خون در کشور به استان خبر داد.

بهزاد عمادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو برترین استان‌ها در پیگیری برای دریافت پلاسمای خون است، یاد آور شد: استان رتبه اول اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونا را از نظر جمعیت و مصرف پلاسما در کشور به خود اختصاص داده است. 

عمادی با اشاره به اینکه مصرف و تقاضای پلاسما در ارومیه نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است، تصریح کرد: متاسفانه مردم رغبت و استقبال چندانی برای اهدای پلاسمای خون با وجود تبلیغات ندارند.

وی افزود: در سال جاری یک هزار و ۲۵۰ واحد پلاسما خون توسط بهبود یافتگان کرونا در استان اهدا شده که استان رتبه چهارم اهدای پلاسما خون کشور را به خود اختصاص داده است. 

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶۰ هزار واحد خونی دراستان توسط مردم اهدا شده که مردان بیشترین سهم را داشته اند.

وی متوسط اهدای خون زنان در کشور را ۵ درصد عنوان کرد و گفت: در استان ما متوسط اهدای خون زنان ۳ونیم درصد است.

وی با اشاره به اینکه در برخی ماه های سال شاهد کمبود خون و فراورده های خونی در کشور به دلیل عدم اهدای خون هستیم، یاد آور شد: خوشبختانه در سال جاری در آذربایجان غربی هیچ کمبودی در خون و فرآورده‌های خونی وجود نداشته است.

 به گفته وی در سالجاری آذربایجان غربی هشت هزار  واحد خون، به شبکه ملی خون کشور خون رسانی کرده است.

عمادی افزود: از تمامی هم استانی ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعداز گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون  خود به پایگاه های انتقال خون در استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز