خبرگزاری کار ایران

ارمغان سهل انگاری مسئولان و مردم؛

به صدا در آمدن زنگ خطر موج چهارم کرونا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۹۳۲

عادی انگاری و جدی نگرفتن بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی سبب شده تا روز به روز شاهد روند افزایشی این بیماری در سطح استان باشیم.

به گزارش ایلنا، روند افزایش مبتلایان به بیماری کرونا چند روزی است که در آذربایجان‌غربی آغاز شده و این امر نشان دهنده آغاز پیک چهارم این بیماری در استان است.

متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری برخی از مراسم و تجمعات غیر ضروری عوامل اصلی در روند افزایشی این بیماری هستند و در صورت تدوام این وضعیت باید منتظر فاجعه عظیم و همه‌گیری بیش از پیش این بیماری در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و مسئولان را زنگ خطری در افزایش ابتلای بیماری کرونا در پیک چهارم این بیماری دانست و گفت: متاسفانه این موضوع  توسط مردم عادی انگاری شمرده شده و عدم رعایت یا کاهش پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی زنگ خطر افزایش آمار کرونا در آذربایجان غربی را به صدا در آورده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، نقده،خوی و میاندوآب در وضعیت نارنجی قرار دارند. شهرستان‌های چالدران و پلدشت در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که انتظار می‌رود مردم و مسئولان با مدیریت صحیح این بیماری از آغاز موج چهارم و سهمگین کرونا جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از تست های انجام شده روزانه برای کرونا در استان مثبت است گفت: متاسفانه ۴۰درصد مردم در استان از ماسک استفاده می‌کنند و این یکی از  دلایل افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز