خبرگزاری کار ایران

طی ده ماهه گذشته سالجاری؛

۹۲ درصد سرقت ها در آذربایجان غربی کشف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۱۵

رئیس پلیس اگاهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۹۲ درصدی سرقت ها طی ۱۰ ماهه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ غنی زاده در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در حوزه قرارگاه مبارزه با سرقت طی  ۱۰ ماهه گذشته سالجاری ۸ هزار و ۲۳۸ سارق در استان دستگیر شده که از بین آنها  ۶۷ درصد دارای سابقه اعتیاد به مواد، ۵۳ درصد نیز دارای سابقه دستگیری بودند.

وی میزان سن سارقین دستگیر شده را ۲۰ تا ۳۰ سال بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از اینگونه هنجارها در بین جوانان مسئولان امر اشتغال باید توجه ویژه ای به قشر جوان در جامعه داشته باشند.

سرهنگ غنی‌زاده ارزش اموال مکشوفه را  ۶۰۰ میلیارد عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۱۳۳ باند شناسایی و متلاشی و ۴۳۶ نفر سارق دستگیر، شده است.

وی افزود: در حوزه کاهش و حذف چرخه خرید اموال مسروقه  با۹۰ مالخر برخورد قضایی و انتظامی صورت گرفته و ۴۱ باب مغازه متخلف پلمب شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سرقت با خشونت، رتبه استان را از لحاظ آمار سرقتی هجدهم  و از لحاظ جمعیتی سی‌‌و دوم کشوری اعلام و افزود؛در ده ماهه گذشته هیچ پرونده مرگ مشکوک در استان مفتوح نمانده و در زمینه کشف قتل نیز ۱۱۰ درصد پرونده‌ها (۱۷پرونده مربوط به سایر استان‌ها و سالهای گذشته) کشف و مختومه شد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی باندهای جعل و کلاهبرداری در استان گفت: در ۱۰ماهه گذشته ۹۸درصد پرونده های جعل با دستگیری ۵۷۶نفر جاعل و ۸۳۶نفر کلاهبردار کشف شده است.

وی در مورد سایر فعالیت‌ها و خدمات پلیس آگاهی استان گفت: ۲۸۸ عملیات نیابت قضایی برای ۱۰ استان انجام شده که نتیجه این عملیات دستگیری ۲۱۵ نفر از متهمان متواری و غیر بومی بوده است.

به گفته سرهنگ غنی زاده، ۱۳هزار و ۷۷۶ مورد خدمات تشخیص هویتی و آزمایشگاهی در طول ۱۰ ماه گذشته در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز