خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد:

رشد ۷۷ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۰۸۲

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از رشد ۷۷ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عزیز سهندی در سومین جلسه شورای زکات آذربایجان غربی, با بیان اینکه پرداخت زکات در استان ۷۷ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۶۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان پرداخت شده در حالی که در مشابه سال گذشته این رقم تنها 36 میلیارد تومان بود.

وی افزود: میزان پرداخت زکات نقد ۱۷ میلیارد تومان، کالایی ۹ میلیارد و زکات انتظامی ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد زکات پرداختی، زکات واجب بود، گفت: ۲۵ درصد آن زکات فطریه و عام و نیز ۲۲ درصد زکات‌های پرداختی مردم استان مستحبی بوده است.

سهندی افزود: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان صرف هزینه های فقرا و نیازمندان و پنج درصد صرف پروژه‌های عام‌المنفعه شده است.

او از  شهرستان‌های چالدران، میاندوآب، بوکان، نقده و سلماس به عنوان برتر ین شهرستان ها در پرداخت زکات نقد نام برد.

سهندی در پرداخت زکات کالا نیز شهرستان‌های ارومیه با دو میلیارد تومان، نقده با ۲۶۵ میلیون و خوی با ۲۰۰میلیون تومان را به ترتیب جزو سه شهرستان های برتر استان اعلام کرد.

سهندی با اشاره به اینکه در بحث شورای ذکات روستایی آذربایجان غربی رتبه بیستم کشوری را در سال گذشته و هفدهم را در سال جاری کسب کرده یادآور شد: استان در بخش سهم درآمدی از کل زکات جمع آوری شده کشور رتبه سوم را دارد.

وی با اشاره به کل روستاهای مشمول پرداخت زکات شناسایی شده گفت: یک هزار و ۹۷۷ روستا در این راستا شناسایی و شورای زکات در برخی از آنها تشکیل شده و از این تعداد ۴۳۲ روستا باقی مانده و برخی روستاها نیز فاقد شرایط پرداخت زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در خاتمه با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: ۳۰هزار نفر به تعداد مددجویان استان اضافه شده و ۶۳۹۰نفر یتیم بدون حامی در استان شناسایی شده در حالی که در سال گذشته تعداد ایتام بدون حامی در استان صفر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز