خبرگزاری کار ایران

امید فر خبرداد:

باران و برف در راه آذربایجان شرقی/ کاهش محسوس دمای استان تا آخر هفته

کد خبر : ۸۹۵۸۷۸

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: تا آخر هفته دمای استان به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده شاهد بارش باران و برف در نواحی سردسیر و مرتفع استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت آب‌وهوای استان در هفته جاری اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان از تداوم ابر ناپایدار تا اواسط هفته آینده دارد که طی سه روز آینده با توجه به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی و وجود زبانه سرد، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش باران، رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بارش برف در نواحی سردسیر و مرتفع استان گفت: پیش بینی می‌شود که شدت فعالیت سامانه مذکور در نواحی شرقی بیشتر باشد و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان از افزایش نسبی دمای استان از روز پنجشنبه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش دما شدت فعالیت سامانه کاهشی خواهد بود اما بارندگی‌ها با تقویت سامانه بارشی دیگر تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی در خصوص دمای استان در 24 ساعت گذشته توضیح داد: در 24 ساعت گذشته دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 15 درجه بالای صفر و در سردترین زمان هشت درجه بالای صفر بوده و درحال حاضر دما هشت درجه بالای صفر است. گرم‌ترین و سردترین شهر استان نیز به ترتیب میانه با 20 درجه بالای صفر و سراب و کلیبر با 2 درجه زیر صفر بوده‌اند.

امیدفر در پاسخ به این سئوال که ممکن است دما تا 10 درجه زیر صفر نیز برسد، یادآور شد: در شهر تبریز چنین دمایی رخ نخواهد داد اما در شهرستان‌هایی مانند سراب، کلیبر و ورزقان که روز گذشته دما زیر صفر درجه را تجربه کردند، ممکن است دما تا 10 درجه زیر صفر نیز برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز