خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

جریمه ۴.۲ میلیارد ریالی شرکت واردکننده کاغذ در تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۲۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: حکم شرکت واردکننده رول کاغذ گلاسه و مقوا مبنی بر پرداخت جریمه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحد یوزباشی، در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات اقتصادی، برابر گزارش واصله از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای شرکت وارد کننده رول کاغذ گلاسه و مقوا مبنی بر رعایت نکردن قیمت گذاری و گرانفروشی پرونده وی در این اداره کل تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده و اخذ مدارک و دفاعیات از متهم پرونده مشخص شد که شرکت فوق از ارز دولتی برای واردات کاغذ گلاسه، مقوا و مقداری درب و پانل‌ دیوارپوش استفاده کرده، اما  پس از ترخیص کالا بدون رعایت ضوابط قیمت گذاری و توزیع کالا به قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه کالاهای عرضه شده مشمول تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده، شرکت موصوف موارد اعلامی را رعایت نکرده و دلیل قانع کننده و محکمه پسند ارائه نکرد، بنابراین با احتساب سایر هزینه ها از مجموعه ۹ فقره پرونده ثبت سفارش تخلف گرانفروشی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال محرز و مسلم شد.

یوزباشی، ادامه داد: این شرکت معادل ۲ برابر میزان گرانفروشی در حق صندوق دولت و ممهور شدن پروانه واحد به مهر تخلف اول محکوم شد و در شعبه اجرای احکام این اداره کل حکم اجرا شد.

از ابتدای سال جاری تا کنون در زمینه کالا و خدمات تعداد ۹ هزار و ۳ فقره پروند ه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و تعداد ۸ هزار و ۷۳۲ پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز