خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی ظرفیت تولید خودروهای روز دنیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۳۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تقویت صنعت خودروسازی استان، گفت: حرکت این صنعت به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته و تولید محصولات با فناوری بالا باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی جهانگیری در نشست فعالان صنعت خودروسازی استان با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، به ظرفیت‌های برجسته آذربایجان شرقی در این صنعت اشاره کرد و گفت: از دیرباز سرمایه‌گذاری‌های کلانی در صنعت قطعه‌سازی استان توسط بخش خصوصی انجام‌شده و از این‌رو باید تلاش کنیم از ظرفیت موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی، بهره‌مندی فعالان صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی استان از دانش روز را ضروری دانست و گفت: با توجه به تحولات صورت گرفته در صنعت خودروسازی، نیازمند تغییرات استراتژیک در این زمینه هستیم تا بتوانیم محصولات باکیفیت متناسب با تقاضای بازار و استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارآذربایجان شرقی تشکیل کنسرسیومی ازشرکت‌های کوچک خودروسازی در سطح استان را قدم مهمی در جهت تحقق برنامه‌های کلان این صنعت دانست و ادامه داد: صنایع خودروسازی استان برای رقابت در بازار خودروسازی کشور نیازمند انسجام و وحدت رویه هستند.

وی، تولید محصولات با فناوری بالا (های‌تک) در این صنعت را با توجه به سرمایه اقتصادی و انسانی موجود در آذربایجان شرقی قابل تحقق دانست و افزود: این ظرفیت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که قطعه‌سازان ما بتوانند تأمین قطعات مورد نیاز خودروهای های‌تک و روز دنیا را نیز در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز