خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی خبرداد:

آزادی 143 زندانی جرائم غیرعمد در نیمه اول سال‌جاری در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۶۸

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی 143 زندانی جرائم غیرعمد در شش ماه نخست سال‌جاری خبر داد .

به گزارش ایلنا، رسول تقی‌پور در  خصوص آزادی زندانیان  بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری، با کمک ستاد دیه و خیران استان، ۱۹۶ زندانی جرائم غیرعمد استان به آغوش گرم خانواده بازگشتند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با 145 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این‌که 142 نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و یک نفر نیز زن بوده‌ است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 94 نفر محکومین مالی، چهار نفر محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و 45 نفر نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ 15 میلیارد ریال از کمک ویژه ستاد دیه استان برای آزادی این زندانیان تامین شده است، اظهار کرد : 20 میلیارد ریال از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها مبلغ 30 میلیارد ریال نیز از طریق رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ دو میلیارد ریال توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شده است، متذکر شد: یک میلیارد و 300 میلیون ریال از طریق شرکت‌های بیمه و 76 میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 543 زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که سه نفر آنان زندانی زن و 540 نفر نیز زندانی مرد بوده و از این تعداد 393 نفر محکومین مالی، 20 نفر محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین 130 نفر محکومین مهریه و نفقه در زندان‌های استان محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر 400 میلیارد ریال نیاز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز