خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز تاکید کرد:

انتخاب فرد غیربومی برای استانداری به صلاح نیست/ مجمع نمایندگان استان در بلاتکلیفی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۳۶

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی که داریم این است که افراد غیربومی برای استانداری آذربایجان شرقی معرفی شوند که این امر به صلاح نیست.

به گزارش ایلنا،محمد حسین فرهنگی‌اظهار داشت: تسلط مالی برخی از کشورهای دشمن انقلاب اسلامی قابل قبول نیست، باید در خصوص FATF هوشیار باشیم و سنجیده عمل کنیم.

وی سپس ادامه داد: نباید به دشمن بهانه داد. ما با اینکه با پولشویی و حمایت از تروریسم شدیدا مخالف هستیم ولی در طرف دیگر نیز نباید به آنها اجازه دهیم به مسائل مالی و سیاست های کلی اقتصادی ما تسلط پیدا کنند.

فرهنگی با اشاره به اینکه ما در کشورمان قوانین محکمی برای مبارزه با پولشویی داریم، ادامه داد: البته اگر FATF رای هم بیاورد اعلام می کنیم که باحضور آمریکا در این خصوص مخالف هستیم و حضور ما مشروط به نبودن آمریکا خواهد بود.

وی در خصوص بررسی این طرح در مجلس گفت: بخش وسیعی از نمایندگان به دنبال تصویب FATF  در مجلس هستند، البته اگر هم این اتفاق بیفتد شورای نگهبان ایرادات اساسی برای آن خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در خصوص بازنشسته شدن استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم خدابخش بازنشسته نیست و سه سال از خدمت وی باقی مانده است. البته اگر جابه جایی استاندار آذربایجان شرقی تصمیم وزارت کشور است بحثی جدا است و می تواند انجام شود ولی ربط دادن آن به قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان در مسئولیت های دولتی درست نیست چراکه خدابخش بازنشسته محسوب نمی شود.

وی در خصوص مجمع نمایندگان استان نیز گفت: این مجمع در بلاتکلیفی به سر می برد. از تیرماه جلسه ای برگزار نشده و هنوز هیات رئیسه آن نیز مشخص نیست.

فرهنگی در خصوص استاندار جدید نیز گفت: نگرانی که داریم این است که افراد غیربومی برای استانداری آذربایجان شرقی معرفی شوند که این امر به صلاح نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز