خبرگزاری کار ایران

استمهال بدهی کشاورزان آسیب دیده آذربایجان شرقی از حوادثغیرمترقبه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۱۶

استمهال وام‌های سررسید شده کشاورزان درسال ۹۳ و قبل ازآن مشمول این قانون است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز استمهال بدهی کشاورزان آسیب دیده از حوادثغیرمترقبه در بانک ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم مهری در نشستی با مدیران بانک های عامل و فرمانداران شهرستانهای آذربایجان شرقی که با حضور دکتر رضا استاد رحیمی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در محل سالن جلسات استانداری برگزار شده بود با اشاره به اختصاص ۲۵درصد منابع داخلی بانک‌ها برای تامین نقدینگی زیربخش‌های کشاورزی گفت: قانون اجرایی استمهال تسهیلات زبربخش‌های کشاورزی آسیب دیده از حوادثغیرمترقبه در مورخه ۳۰ دی ماه ابلاغ شده و بهره برداران از اول بهمن ماه می توانند با مراجعه به بانک های عامل به مدت یکسال از این خدمات بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۲۵ اسفندماه، آخرین زمان برای مراجعه بهره برداران بدهکار به بانک ها تعیین شده و پس از آن این مهلت تمدید نمی شود، افزود: استمهال وام‌های سررسید شده کشاورزان درسال ۹۳ و قبل ازآن مشمول این قانون است. لذا از کشاورزان و بهره برداران عزیز می خواهیم در اسرع وقت با مراجعه به بانک ها نسبت به استمهال تسهیلات زبربخش های کشاورزی آسیب دیده از حوادثغیرمترقبه اقدام کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه لیست بدهکاران مشمول استمهال پس از مراجعه آنان به بانک ها در کارگروه مطرح و مصوب خواهد شد، افزود: خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، آتش سوزی غیرعمد، زلزله، آفات و بیماری‌های همه گیر دامی و کشاورزی همچون لمپی اسکین مشمول این قانون است.

مهری با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به حوزه کشاورزی در سال‌های زراعی اخیر، موجب ناتوانی کشاورزان خسارت دیده در پرداخت تسهیلات بانکی شده است و در همین راستا اهمیت بحثاستمهال بدهی‌های بانکی این قشر از جامعه ضروری به نظر می‌رسد، افزود: در بودجه سال ۹۳ مصوبه‌ای با عنوان بند(د) تبصره ۱۱ قانون بودجه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر این اساس بانک‌های دولتی، خصوصی و صندوق‌های اعتباری که در بخش کشاورزی تسهیلات داده‌اند را ملزم کرده است تا بدهی کشاورزان را به مدت یک تا سه سال استمهال کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه و مدت زمان استمهال بدهی بانک‌ها با توجه به کوتاه مدت یا بلند مدت بودن وام‌ کشاورزان از یک تا ۳ سال متغیر است، افزود: استمهال بدهی کشاورزان با ابلاغ این قانون توسط دولت امکان پذیر شده است.

مهری با اشاره به اینکه کشاورزان خسارت دیده باید برای بررسی وضعیت وام‌های خود حتما به بانک‌های کشاورزی شعبه خود مراجعه کنند در پایان بررسی خسارات کشاورزان و شرایط دربرگیری امکان استمهال در دیگر شهرستان‌های استان را بر عهده کارگروه‌های مستقر در آن شهرستان‌ها برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز