خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس‌:

40 درصد صنایع کشور در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۲۹

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه تحمل بخش خصوصی از حرکات سینوسی بازار به اتمام رسیده است، گفت: به صورت میانگین، بیش از ۴۰ درصد صنایع کشور در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده اما در برخی استان‌ها تا ۸۰ درصد به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش ایلنا، معصومه آقاپور در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان، اظهار داشت: تعدادی از مدیران استان در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافتند و مباحث خوبی از استان برای بررسی و رفع موانع مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه با تدابیر 10 روز اخیر شاهد کاهش نرخ ارز آزاد هستیم، ابراز کرد: پس از کاهش و با تثبیت نرخ ارز، نرخ ارز سامانه نیما هم تغییر می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بررسی اولویت بندی طرح‌های عمرانی کل کشور در مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام که صرفه اقتصادی دارند، ارزیابی می‌شوند تا با حداقل قیمت و در برخی شرایط رایگان به بخش خصوصی واگذار شوند تا بخش خصوصی آن را به اتمام برساند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشور 6000 پروژه نیمه تمام داریم، افزود: این پروژه‌ها از 5 درصد تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بارسنگینی برای نگهداری را به دولت تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به بررسی بودجه سال 98 در روزهای آینده ابراز داشت: با شرایط جدید اقتصادی، 3 سناریو برای باز شدن محیط کسب و کار، حذف قوانین زاید کسب و کار، افزایش همکاری بخش خصوصی و دولت و افزایش صادرات غیر نفتی در دستور کار قرار دارد.

آقاپور با اعلام اینکه با تحولات هفته پیش رو، خبرهای خوشی را شاهد خواهیم بود، ابراز داشت: تعیین تکلیف اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی به همراه بررسی سررسید پرداخت این اسناد که اولین سررسید آن در اسفندماه هم در این هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واگذاری پروژه‌های استان باید از اسناد خزانه با سررسید 6 ماه و یک سال استفاده کنیم چراکه  غیر از آن توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تحمل بخش خصوصی از حرکات سینوسی بازار به اتمام رسیده است، گفت: به صورت میانگین، بیش از40 درصد صنایع کشور در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده ولی وضعیت استان ما بهتر است اما در برخی استان‌ها تا 80 درصد به تعطیلی کشیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد ما به غیر از اینکه در جاده پر پیچ و خم است، در جاده لغزنده نیز قرار دارد و با ماشینی که تایر صافی دارد و ترمز هم بریده باید مسافرانش را سالم به مقصد برساند که کار بسیار سختی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز