خبرگزاری کار ایران

افسر ارشد آنتی‌ دوپینگ تور سی‌وسوم؛

زمان اعلام نتایج تست‌گیری دوپینگ رکابزنان طولانی است/ مواد نیروزا می‌تواند بین هر رشته ورزشی متفاوت باشد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۲۲۳

افسر ارشد آنتی‌ دوپینگ سی‌وسومین دوره تور دوچرخه‌سواری گفت: زمان اعلام نتایج تست‌گیری دوپینگ رکابزنان، طولانی است. چون تست‌گیری‌ها باید به شهر کلن آلمان فرستاده شود.

مهرداد منصوری‌نیا افسر ارشد آنتی دوپینگ کمیته کنترل دوپینگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در تبریز، در خصوص سی‌وسومین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار داشت: رقابت بین ورزشکاران بسیار تنگاتنگ است و به همین علت برخی ورزشکاران از داروهای نیروزا و مخرب استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین علت وادا ( سازمان جهانی آنتی دوپینگ ) با هدف کنترل ورزشکاران برای جلوگیری استفاده از مواد نیروزا تشکیل شده است تا رقابت بین ورزشکاران سالم و پاک باشد. کنترل دوپینگ تور دوچرخه‌سواری در حین مسابقات صورت می‌گیرد.

افسر ارشد آنتی دوپینگ تصریح کرد: نفر اول هر مرحله و 2 نفر دیگر از ورزشکاران به صورت رندوم برای تست دوپینگ انتخاب می‌شوند. ما تست‌گیری‌ها را انجام می‌دهیم که به طبع زمان اعلام نتایج کمی طولانی است، چون این تست‌گیری‌ها برای نتیجه‌گیری باید به شهر کلن آلمان فرستاده شوند.

منصوری‌نیا افزود: تابدین لحظه هم نمی‌توان گفت که رکابزنی آیا تابدین لحظه دوپینگ کرده است یا نه. افسر آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری هم از کشور بلغارستان است تا به قول معروف رقابت بسیار سالمی بین ورزشکاران باشد.

وی در رابطه با استفاده از مواد نیروزا بین ورزشکاران خاطرنشان کرد: مواد نیروزا می‌تواند بین هر رشته ورزشی متفاوت باشد که در هر سال هم بروزرسانی می‌شود. به هرحال استفاده از مواد نیروزا بعد از مدت‌ها می‌تواند به جسم ورزشکار آسیب برساند که توصیه می‌شود که ورزشکاران همیشه رقابت سالمی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز