خبرگزاری کار ایران

تقوی در نشست خبری مطرح کرد:

باید استقلال خوزستان را شکست دهیم/ تراکتورسازی در فوتبال ایران به حق خود نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۹۳

مربی تیم فوتبال تراکتورسازی معتقد است با پیروزی مقابل استقلال خوزستان، تیمش می‌تواند به صدر جدول لیگ برتر نزدیک شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد تقوی در نشست خبری پیش از دیدار تراکتورسازی تبریز - استقلال خوزستان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بازی فردا را حساس می‌کند، این است که محکوم به برد هستیم. نمی‌خواهم بازی را حساس کنم، اما برای نزدیک شدن به صدر جدول باید استقلال خوزستان را شکست دهیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها فکر می‌کنند چون استقلال خوزستان کارش را یک هفته به آغاز لیگ شروع کرده، تیم خوبی نیست، اما نکته مهم، انگیزه بازیکنان استقلال خوزستان است. ممکن است یک باشگاه سرمایه، امکانات و بازیکنان خوبی داشته باشد، اما انگیزه لازم را نداشته باشد. استقلال خوزستان از انگیزه بالای بازیکنان خود بهره می‌برد. با احترامی که برای این تیم قائلم، اما به بازیکنانم هم گفته‌ام که باید فردا برنده بازی شویم.

سرمربی موقت تراکتورسازی با بیان اینکه به بازیکنانش گفته که لیگ برای تراکتورسازان از دیدار مقابل پدیده آغاز شده است، گفت: ما نباید در دیدارهای خارج از خانه شکست بخوریم و در بازی‌های خانگی هم نباید امتیاز از دست بدهیم. با برد در دیدار فردا می‌توانیم در ادامه فصل، نتایج خوبی کسب کنیم.

تقوی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنی از تیمش به دلیل مصدومیت یا محرومیت در دیدار فردا غایب خواهد بود یا خیر، تصریح کرد: خدا را شکر مشکل خاصی از لحاظ بازیکن نداریم و بازیکنانم آماده بازی هستند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما، انتخاب 11 بازیکن اصلی تیم است که چالش همه مربیان محسوب می‌شود. 10 روز است که هدایت تیم را بر عهده گرفته‌ایم و تنها جایگاه سه چهار بازیکن در تیم محفوظ است. بقیه بازیکنان باید بیشتر تلاش کنند تا به ترکیب اصلی تیم برسند. رقابتی وجود دارد که نمی‌دانیم چه بازیکنی را در ترکیب اصلی تیم بگذاریم.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه تیم تراکتورسازی تا پایان نیم‌فصل و نیز جذب بازیکن جدید در پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل چیست، خاطرنشان کرد: من سرمربی این تیم نیستم و فعلاً به صورت سرمربی موقت تیم کار می‌کنم. وظیفه سرمربی تیم این است که تیم چگونه پیش برود. همه تمرکز ما روی دیدار مقابل استقلال خوزستان است و بعد از بازی فردا مدیریت درباره تیم تصمیم می‌گیرند. اگر تیم نیاز به بازیکن جدید داشته باشد، باید با نظر سرمربی تیم جذب شود. همه فکر و ذکر ما مسابقه فردا خواهد بود.

سرمربی موقت تراکتورسازان درباره هواداران این باشگاه اظهار داشت: تماشاگران در همه جای دنیا برد می‌خواهند. همه می‌دانند تبریز جای خاصی است. متأسفانه تراکتورسازی در فوتبال ایران به حق خود نرسیده است. چند تیم در ایران طرفداران زیادی دارند که تراکتورسازی هم یکی از آنهاست. تراکتورسازی جایگاه خاصی در فوتبال ما دارد،‌ اما در چند سال اخیر به حق خود نرسیده است. به هواداران هم حق می‌دهم که از این بابت ناراحت باشند. «عیبی یوخ» هواداران تراکتورسازی معروف است. من از طرف خودم و بازیکنان قول می‌دهم که این بازیکنان تمام توان خود را در زمین می‌گذارند. اگر اشتباهی در زمین رخ دهد، جزئی از فوتبال است و کسی به عمد اشتباه نمی‌کند. هواداران تراکتورسازی این را درک می‌کنند و برای تشویق تیم خود به ورزشگاه می‌آیند.

تقوی درباره عملکرد خط دفاعی و دروازه‌بان تیم تراکتورسازی گفت: می‌توانم بگویم در خط دفاعی حداقل یک قدم رو به جلو گذاشتیم، چون در دیدار مقابل پدیده گلی دریافت نکردیم. ما می‌خواهیم به شرایط عادی فوتبال برگردیم. در شرایط حساس کنونی شاید بگویند مربی تیم ترسوست، اما ابتدا نباید گل بخوریم که مقابل پدیده هم این کار را انجام دادیم. شرایط دفاعی ما بهتر شده است. تلاش می‌کنم با بازیکنان صحبت کنم. حتی شده به صورت تک به تک با آنها حرف می‌زنم تا تمرکز لازم را داشته باشند. اگر گل نخوریم، می‌توانیم با دروازه حریف را باز کنیم. از محسن فروزان راضی هستم، چون عملکرد خیلی خوبی داشت. در تیم ضعفی وجود ندارد که نگران آن باشیم.

وی با بیان اینکه به فوتبال هجومی علاقه دارد،‌ تصریح کرد: ما دوست داریم کمال‌گرا باشیم، اما برخی اوقات ابتدا باید عملگرا باشیم. اول نباید گل بخوریم و در شرایطی که هستیم، باید محتاطانه عمل کنیم. این به معنی ترسو بودن نیست. بازیکنان با تمام وجود در زمین بازی می‌کنند و آنها باید با 120 درصد وجود خود بازی کنند. برد و باخت مهم نیست، بلکه مهم این است که بازیکنان پس از بازی چیزی را در زمین جا نگذارند و تمام توان خود را در زمین به کار ببرند.

سرمربی موقت تراکتورسازی در واکنش به صحبت خبرنگاری که از وی خواست از تماشاگران بخواهد که به ورزشگاه بیایند، خاطرنشان کرد: اگر من هم نگویم، هواداران به ورزشگاه می‌آیند. من با تبریز بیگانه نیستم. بین سال‌های 65 تا 67 در این شهر دانشجو بودم و همسرم نیز تُرک است. به قول معروف نصف‌مان تُرک است‌. تنها خواهشی که از هواداران دارم، این است  که به بازیکنان‌مان اعتماد کنند. بازیکنان در شرایطی هستند که به حمایت نیاز دارند. تبریز و هوادارانش همیشه پشت تیم خود بوده‌اند و امیدوارم فردا هم این‌گونه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز