خبرگزاری کار ایران

انتقاد نریمان از اظهارات برخی درباره وجود ۷درصد قاچاق در منطقه آزاد ارس:

فتنه‌گری در ارس به دلیل قطع منافع شخصی /کیش، یک بیستم ارس، گردشگر ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۶۴

مدیرعامل منطقه تجاری_صنعتی ارس گفت: منطقه آزاد ارس برای مقابله با فساد و قاچاق ابراز کرد: متاسفانه برخی مسائل مربوط به قاچاق در ارس، مربوط به مدیریت سابق است ولی برخی‌نیز به دلیل قطع منافع شخصی شان از ارس، مشغول فتنه‌گری هستند.

به گزارش ایلنا،‌محسن نریمان در جمع تعدادی از مدیران رسانه‌های استان و خبرنگاران با تبریک روز‌ خبرنگار گفت:‌اگر خبرنگاران بتوانند به درستی به ایفای نقش خود بپردازند می‌توانند مسئولان را به مسیر صحیح هدایت کرده و قطار از ریل خارج شده در برخی حوزه‌ها را به مسیر اصلی و صحیح خود بازگردانند.

وی اساس تصویب مناطق آزاد توسط نمایندگان مجلس در خانه ملت را اشتغالزایی روان و آسان، ایجاد مشوق‌های مالیاتی، سهولت واردات و‌ صادرات ‌و… اعلام کرد و افزود: آموزش فعالان اقتصادی منطقه آزاد تجاری_صنعتی ارس در روزهای اخیر انجام شده است و تمامی این افراد با برخی مسائل روز اقتصادی من جمله مدیریت واحدها در شرایط نوسانات نرخ ارز آشنا شده‌‌اند.

نریمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون نفر گردشگر و مسافر به منطقه آزاد سفر می کنند ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال، چهار میلیون و ۵۲هزار نفر به این منطقه سفر کرده‌اند ولی تعداد گردشگران تمامی مناطق آزاد کشور به اندازه گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس نبوده است.حتی کیش، یک بیستم ارس، گردشگر ندارد.

بر اساس گفته وی، میزان صادرات از منطقه آزاد ارس در چهارراه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل توجهی پیدا کرده و در شرایط تحریم، نهایت تلاش می‌کنیم نمودار صادرات از منطقه آزاد را صعودی‌تر کرده و مانع نزولی‌شدن آن شویم.

مدیرعامل سازمان تجاری_صنعتی ارس در ادامه ابراز کرد: مجوز مرخصی یک ماهه خودروهای پلاک ارس در سطح کشور نیز در روزهای اخیر از نهادهای مربوطه اخذ شده و در روزهای آتی، توسط معاونت اقتصادی منطقه آزاد ارس ساماندهی می شود.

نریمان تصریح کرد: منطقه آزاد ارس با تردد آزاد خودروهای پلاک ارس در سراسر استان، مشکلی ندارد ولی به‌رغم برگزاری برخی جلسات و هماهنگی با مدیران استانی، این موضوع هنوز موفق به اخذ مجوز از مرکز نشده است.چه اشکالی دارد در شهری همچون تبریز که در بسیاری از روزها با آلودگی هوا مواجه است خودروهایی کلاسیک با کم‌ترین آلاینده‌ها تردد کنند.

وی با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان مبنی بر وجود ۷ درصد قاچاق کشور در مناطق آزاد اظهار کرد: این اظهارات مستند و مستدل نیست. اگر هم صحیح باشد به فرض وجود هفت منطقه آزاد در کشور، تنها یک درصد از قاچاق مربوط به منطقه آزاد می شود. پس ۹۳ درصد مابقی قاچاق در کجا انجام می شود؟ 

وی در همین راستا تصریح کرد: ما در منطقه آزاد تجاری_صنعتی ارس تلاش می کنیم که موارد قاچاق و اتهامات مربوطه را شناسایی کنیم ولی پس از شناسایی، کارمند و مسئول ما را برای پاسخگویی دعوت می کنند. چرا در این مواقع هیچ صدایی از ما حمایت نمی کند ولی در بحث انتساب قاچاق به منطقه آزاد، همه با هم همصدا می شوند؟ 

نریمان با تاکید مجدد بر تلاش سازمان تجاری_صنعتی منطقه آزاد ارس برای مقابله با فساد و قاچاق ابراز کرد: متاسفانه برخی مسائل مربوط به قاچاق در ارس، مربوط به مدیریت سابق است ولی برخی‌ها به دلیل قطع منافع شخصی‌شان از ارس، مشغول فتنه‌گری در منطقه هستند.

 

انتهای پیام/
سید مرتضی مرتضوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز