خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

به احترام افکار عمومی سخنران آیین بزرگداشت مشروطیت تغییر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۹۴

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، توجه به مشروطه و رشادت‌های مجاهدین نهضت مشروطیت را رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی آبدار در آیین بزرگداشت یکصد و دوازدهمین سالروز صدور فرمان مشروطیت، اظهار کرد: فعالیت و تلاش های اداره کل میراث فرهنگی همواره در راستای پاسداشت مواریث معنوی آذربایجان بوده که توجه به مشروطه و رشادت های مجاهدین این نهضت بزرگ نیز از جمله مهم ترین رویکردهای این اداره کل است.

آبدار با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت سالروز انقلاب مشروطه در دو دهه اخیر یکی از گام های اصلی این اداره کل در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام مجاهدین نهضت مشروطه و مردم تبریز است ادامه داد: این برنامه بیش از دو دهه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان به طور مداوم برگزار می شود که امسال نیز با مشارکت خانه توسعه آذربایجان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع و مصاحبه اخیر منتشر شده یکی از مسئولان خانه توسعه آذربایجان در فضای مجازی مبنی بر انتخاب سخنران، افزود: لازم است با مردم صادق باشیم. مصاحبه غیر مسئولانه یکی از اعضای هیئت مدیره خانه توسعه آذربایجان در خصوص دعوت از سخنران روز مشروطه کاملا نادرست بود.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: در راستای احترام به افکار عمومی و با نظر مسئولین ارشد استان و برگزار کنندگان این برنامه، سخنران آیین بزرگداشت مشروطیت تغییر کرد.

آبدار با اشاره به پروژه توسعه موزه مشروطه، ادامه داد: پروژه توسعه موزه مشروطه و تبدیل آن به مرکز مطالعاتی و پژوهشی در حوزه مشروطه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با تخصیص اعتبار و تملّک پلاک‌های واقع در ضلع جنوبی موزه محقق شود.

وی افزود: خانه ستارخان به روی گردشگران گشوده شده و با تکمیل پروژه محوطه پیرامونی و اتمام مطالعات این خانه، شاهد افتتاح خانه موزه ستارخان خواهیم بود.

 آبدار در پایان خاطرنشان کرد: خانه شیخ محمد خیابانی نیز پس از اتمام مطالعات و گردآوری محتوای نمایشی و پژوهشی در آینده نزدیک، به عنوان خانه موزه خیابانی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز