خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تبریز با انتقاد از وزیر آموزش وپرورش :

ایرانی هستیم اما به زبان‌مادری مان هم علاقه داریم/ چرا بهانه دست دشمنان می‌دهیم؟/ رهبر انقلاب گفتند به کودک‌تان ترکی را در کنار فارسی یاد دهید

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۰۰

امام جمعه تبریز از موضع وزیر آموزش و پرورش در قبال زبان‌های محلی انتقاد و در دیداری که با مدیرکل بهزیستی استان داشت از مجموعه بهزیستی خواست در مهدکودک‌ها به زبان مادری با کودکان سخن گفته شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با کارکنان اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خواستار توجه به مهدکودک‌ها به ویژه کودکان بی‌سرپرست و دارای معلولیت شد و طی جملاتی کنایه‌آمیز ابراز داشت: هرچند در عرصه‌ی کنونی صحبت به زبان مادری در نگاه عده‌ای جرم محسوب می‌شود اما در مهدکودک‌ها متولیان امر با کودکان به زبان مادری‌شان سخن بگویند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت آموزش به زبان محلی، توضیح داد: ما آذربایجانی‌ها، ایرانی هستیم و جزو لاینفک ایرانیم؛ به مملکت‌مان علاقه داریم و در راه ایران فداکاری و جانفشانی کرده‌ایم، خون داده‌ایم اما به آذربایجان هم علاقه داریم.

وی بیان داشت: ما در حوزه استان خود صحبت می‌کنیم، عشق داریم و زبان خودمان است؛ آذربایجان در راه حفاظت از مرز و بوم میهن اسلامی ایران تنها از آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید داده است، مگر می‌شود ما به خاک و مملکت خود بی‌توجه باشیم؟ همانطوری که به ایران عشق و علاقه داریم به آذربایجان هم همانطور عشق و علاقه می‌ورزیم.

امام جمعه تبریز در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌ شهدا و توصیه ایشان به نوه‌ یکی از شهدای دوران جنگ تحمیلی مبنی بر آموزش همزمان زبان ترکی در کنار زبان فارسی اشاره کرد و اظهار داشت: قصد دامن زدن به مسایل قومیت‌گراها نیست اما می‌خواهیم بگوییم جناب آقای وزیر محترم آموزش و پرورش! تازه مردم انتظار دارند که در دانشگاه‌ها نیز با زبان مادری بعضی درس‌ها تدریس شوند، همانطوری که شما می‌گویید ما خط قرمز داریم، عشق و علاقه به مملکت و ایران هم خط قرمز ماست.

وی در پایان افزود: البته ماهم می‌دانیم که یکی از اهداف دشمن تفرقه انداختن بین قومیت‌ها و اقوام ایرانی است، ما چرا باید بهانه بدهیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز