خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی :

هیچ محدودیتی برای اجرای موسیقی استانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۶۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ٣١ موسسه موسیقی در آذربایجان شرقی خبرداد وگفت: محدودیتی در ارائه‌ مجوز اجرا‌ی موسیقی استانی نداریم و معتقدیم باید زمینه برای اجرا‌های گروه‌های موسیقی استانی در سطح کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نخستین نشست تخصصی موسسات تک منظوره هنری موسیقی در تبریز با اشاره یه اینکه در حال حاضر ٣١ موسسه در زمینه موسیقی در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: افزایش کمیت موسسه‌های هنری موجب ارتقای کیفیت در این عرصه نیز خواهد شد و فضای رقابت نیز تنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: تقویت موسیقی استان و تولید آثار فاخر در این حوزه نیازمند دغدغه‌  بیش از پیش اهالی موسیقی و عزم همگانی فعالان این عرصه است.

محمدپور به آسیب‌شناسی حوزه‌  موسیقی استان پرداخت و گفت: سیستم توزیع آثار موسیقی در استان یکی از مواردی است که بحث‌های بسیاری درخصوص آن به گوش می‌رسد و هنرمندان از توزیع نامناسب آثارشان گله‌مند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: متاسفانه ما مراکز‌ پخشی که به نوعی ارتباط مستمر با بازار داشته باشند و به نحوی مبادله آثار هنری را در عرضه به مردم رصد کنند و از طرفی به تولید کننده این را نشان دهند که برای مخاطب چه نوع کاری را با چه شرایطی باید در نظر بگیرد ،نداریم.

وی نظارت و مدیریت صحیح بر توزیع آلبوم‌های موسیقی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید یک تشکل صنفی ایجاد شود و این خود فعالان موسیقی هستند که باید یک تشکل صنفی را بین خودشان ایجاد کنند و آن تشکل صنفی بتواند سود و زیان ناشران را در توزیع آثار موسیقایی دنبال کند.

محمدپور مشکل سیستم توزیع را متوجه همه‌  کالا‌های فرهنگی دانست و گفت: اگر سیستم توزیع خوب عمل کند امکان انتخاب برای افراد به وجود می‌آید و گردونه استقبال از آثار هنری تعریف می‌شود.

این مقام مسئول، در ادامه با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، تاکید کرد: هنرمندان عرصه‌های مختلف باید به این باور برسند که اثری که تولید می‌کنند می‌تواند برای آنها آورده‌  اقتصادی داشته باشد و در این صورت است که اقتصاد فرهنگ و هنر نیز ارتقا خواهد یافت.

وی، تقویت موسیقی بومی و محلی را جزو سیاست‌های کاری این اداره کل عنوان کرد و گفت: تقویت موسیقی استان و تولید آثار فاخر در این حوزه نیازمند دغدغه‌ بیش از پیش اهالی موسیقی و عزم همگانی فعالان این عرصه است.

محمدپور با اشاره به لزوم دفاع از حیثیت موسیقی استان، گفت: ما هیچ محدودیتی در ارائه‌ مجوز اجرا‌های استانی نداریم و معتقدیم باید زمینه برای اجرا‌های گروه‌های موسیقی استانی در سطح کشور فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره یه اینکه در حال حاضر ٣١ موسسه در زمینه موسیقی در سطح استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: افزایش کمیت موسسه‌های هنری موجب ارتقای کیفیت در این عرصه نیز خواهد شد و فضای رقابت نیز تنگ‌تر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم پرهیز از سلیقه‌گرایی و تکیه بر قوانین و ضوابط در این عرصه تاکید کرد.

در این نشست مدیران موسسات هنری به برخی مسائل و مشکلات حوزه‌ی موسیقی استان اشاره کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز