خبرگزاری کار ایران

در همایش روز ملی دهیاری عنوان شد؛

حفر چاه در برخی روستاهای آذربایجان شرقی به 400 متر رسید/ برای تامین آب شرب به سمت چاه‌های سنگی رفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۸۵

همایش روز ملی دهیاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی صمدنژاد پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی دهیاری با اشاره به مساله بحران آب اظهار داشت: دو هزار و 733 روستای ساکن در استان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 18 روستا بالای بیست خانوار و 715 روستا نیز زیر 20 خانوار هستند.

وی ادامه داد: از میان تمام روستاهای استان دو هزار و 24 روستا که شامل 97 درصد روستاها است دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: موضوع بحران آب به جایی رسیده که از دست یک ارگان به تنهایی کاری ساخته نیست و همه باید پای کار بیایند، به ویژه در روستاها دهیاری ها بایستی فرهنگ استفاده صحیح از آب را آموزش دهند.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب شرب به سمت چاه‌های سنگی رفته و حتی در آذربایجان‌شرقی در دامنه‌های کوه سهند برای رسیدن به آب در یکی از روستاها 402 متر چاه حفر شده است.

وی ادامه داد: در سال 77 قانون دهیاری‌ها تصویب شد که از نظر بنده نقطه عطفی در رویکرد نظام نسبت به مدیریت منطقه‌ای بود و بعد از سالها روستاها توسط نهادهای اجتماعی مدیریت شدند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها اذعان داشت: بزرگترین مشکل ما این است که دستگاه‌های دولتی مارا به رسمیت نمی‌شناسند در حالیکه باید به قوانین و مردم احترام بگذارند، نمی‌شود 36 هزار شورا و دهیاری در کشور وجود داشته باشد اما قوانین اجرایی برای قبل از تشکیل دهیاری‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز