خبرگزاری کار ایران

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

برداشت روزانه ۱۰ تا ۵۰ وانت چوب از جنگل‌های شفت/آلودگی آب تنها یکی از مشکلات است/غیربومی بودن مدیران شهرستان شفت محل انتقاد است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۴۰۳

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: اغلب مدیران استان از کسی حرف‌شنوی ندارند در غیر این‌صورت چرا باید این همه از منابع طبیعی استان برداشت شود و صدای کسی هم درنیاید؟ برای مثال برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های امامزاده اسحاق و ابراهیم چه معنایی دارد؟ چرا هر روز باید شاهد قطع درختان جنگل‌های امامزاده ابراهیم و شفت باشیم؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده گیلان در شورای عالی استانها با انتقاد از مشکلات این استان، با بیان این مطلب که این استان از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که تنها یکی از آنها آلودگی آب است، گفت: بیشترین علت آلودگی آب استان مربوط به قدیمی بودن لوله‌های آزبست است که از مدت‌ها پیش تاکنون تعویض نشده‌اند.

سید‌حسین موسوی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان باید کاری برای پایان دادن به مشکل آلودگی آب انجام دهد. متاسفانه انباشت زباله‌ها و سر ریزشدن شیرابه‌های آن در رودخانه‌های استان یکی از دلایل بی‌کیفیت شدن و آلودگی آب شرب مردم است. اگرچه آب باکیفیت  یکی از مطالبات مردم است، اما مشکل استان تنها آب نیست.

عضو شورای شهر شفت گفت: اغلب مدیران استان از کسی حرف‌شنوی ندارند در غیر این‌صورت چرا باید این همه از منابع طبیعی استان برداشت شود و صدای کسی هم درنیاید؟ برای مثال برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های امامزاده اسحاق و ابراهیم چه معنایی دارد؟ چرا هر روز باید شاهد قطع درختان جنگل‌های امامزاده ابراهیم و شفت باشیم؟ اگر یک روستایی برای تامین معاش خود یک درخت را ببرد خیلی زود اداره منابع طبیعی استان با او برخورد می‌کند اما شاید باورتان نشود افرادی که معلوم نیست چه کسانی و از کجا هستند؛ روزانه 10 الی 50 وانت چوب از جنگل برداشت می‌کنند و کسی هم جلوی آنها را نمی‌گیرد!

وی با انتقاد از عملکرد فرمانداران استان افزود: عدم پاسخگویی مدیران شهری مشکل دیگر مردم استان است. الان حدود یک سال است که شفت معاون فرماندار ندارد. از طرف دیگر بسیاری از فرمانداران، شهرداران، مدیران و روسای شورای شهر و استان؛ اعضای شورای عالی استان‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و پاسخگوی ما نیستند. به عنوان مثال اگر اداره گاز، گاز مصرفی یک شهروند بی‌بضاعت را به دلیل بدهی و عدم توان پرداخت مشترک گاز قطع کند، امکان ندارد گاز مصرفی این شهروند بدون تلفن یک نماینده مجلس وصل شود. این یعنی از نمایندگان مجلس در استان حرف‌شنوی وجود دارد اما از نمایندگان شورای عالی استان‌ها خیر.

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها افزود: مدیران شورا و استان حتی اجازه نمی‌دهند ما در جلساتشان شرکت کنیم چه رسد به اینکه نظر و پیشنهادی درباره حل مشکلات استان داشته باشیم. تنها خواسته ما انعکاس مشکلات مردمی است که به ما رجوع می‌کنند. در همین حد هم ما را قبول ندارند. شاید باورپذیر نباشد که در طول یکسال و نیم اخیر ما فقط یکبار با استاندار و شورای شهر رشت جلسه داشته‌ایم.

این عضو اصلاح‌طلب شورا در ادامه با اشاره به نامه‌ای که در همین باره به رئیس شورای عالی استان‌های ایران نوشته است، گفت: ما به آقای الویری نامه نوشتیم و درخواست کردیم که نمایندگان شورای عالی استان‌ها که در حوزه انتخابیه‌ خود هستند، در جلسات شورا شرکت کنند حتی نوشتیم که حق رای نمی‌خواهیم درصورتی‌که اختیار رای دادن هم داریم. تنها درخواستمان شرکت در جلسات شورای شهر بود که در این حد هم ما را نپذیرفتند.

موسوی در پایان به عدم سکونت اغلب رؤسا و مدیران ادارات شهر شفت در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود:  اگر یکبار پس از ساعت اداری به شهرستان ما مراجعه کنید هیچکدام از مدیران شهری ما در اینجا حضور ندارند و تمامی آنها به خانه‌هایشان در رشت بازمی‌گردند. اگر خدای نکرده در شهر ما پس از ساعت اداری یک آتش‌سوزی یا هر حادثه دیگری رخ بدهد، مسئولان شهر ما باید از رشت خودشان را به این شهر برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز