خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا-تبریز؛

وکیلی: هر بازی برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد/ نباید در کشور خودمان غافلگیر شویم

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۶۳۴

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: هر بازی برای من و بازیکنان تیمم حکم و مرگ زندگی را دارد.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هر کدام از بازی‌های پلی‌آف بازی‌های مرگ و زندگی هستند، مخصوصاً برای بازیکنان در رده سنی نوجوانان و بازیکنان من که یک بازی را از دست داده بودند.

وی افزود: سریلانکا تیم خوبی است و با انگیزه به دیدار ما آمده بود اما ما در کشور خودمان بازی می‌کنیم و بازی را باید طوری مدیریت می‌کردیم که غافلگیر نشویم. مقابل سریلانکا هم در ست اول با هیجان وارد زمین شدیم، اما به مرور با آنالیزی که داشتیم توانستیم بر حریف‌مان چیره شویم. مسئولیت‌هایی را به بازیکنان‌مان داده بودیم که خدا را شکر از پس مسئولیت برآمدند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: پایین بودم تجربه و عدم تمرکز باعث برخی مسائل در بازی بازیکنان ما می‌شود. میانگین سنی تیم ما زیر 18 سال است و کنترل هیجان هنوز به صورت کامل در بچه‌ها انجام نمی‌شود. ما اینجا هستیم که این بازیکنان را ساخته و پرداخته کنیم که در آینده از این تجربیات استفاده کنند. باید از این پس برای بازی با چین آماده شویم.

وکیلی در پاسخ به این سوال که «چه عواملی در بازی خوب بازیکنان ایران نسبت به بازی قبل تاثیرگذار بود؟»، تصریح کرد: استراحت، تمرین و آنالیز بهتر نسبت به بازی قبل باعث شد که ما در این دیدار پیروز شویم. ما در بازی قبل مقابل چین تایپه غافلگیر شدیم، اما سعی کردیم در این دو روز مسائل مختلف را اجرا و روی روح و روان بچه‌ها کار کنیم. در این سن مسئله روانی خیلی مهم است. 50 درصد بازی بچه‌ها را با روحیه بالا می‌توانیم تقویت کنیم.

وی یادآور شد: با این پیروزی، بچه‌ها از حالت غمگینانه‌ای که به خودشان گرفته بودند، خارج شدند. تماشاگران تبریزی هم در این راه به ما خیلی کمک کردند. بازیکنان ما فرزندان ایران هستند و باید کمک کنیم که از شرایط میزبانی‌شان استفاده کنند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران با اشاره به دیدار فردای این تیم مقابل چین، اظهار داشت: ما تیم چین را آنالیز کردیم و دو بازی‌شان را دیدیم. اگر بازی فردا را ببریم، به جمع 4 تیم می‌رویم و بعد از آن وارد جنگ سکو می‌شویم. در این فرمت بازی، دیدار پلی‌آف فشار زیادی به تیم‌ها وارد می‌کند. بازیکنان در این سن با یک اشتباه نابود می‌شوند. تعداد ست‌ها در این مسابقات هر چقدر بیشتر شود، بهتر است، چون این فرمت برای بزرگسالان است. بعضی از بازیکنان ما شاید حتی شب‌ها هم نمی‌خوابند و استرس دارند.

وکیلی در پایان گفت: فردا در بازی مقابل چین ما هواداران‌‎مان را می خواهیم. بچه‌های ایران منتظر حضور تماشاگران هستند.

گفتنی است، تیم والیبال نوجوانان ایران امروز از روز پنجم مسابقات والیبال نوجوانان آسیا توانست در 3 ست پیاپی تیم سریلانکا را به راحتی شکست دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز