خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با هیأت پارلمانی گرجستان:

لغو روادید نشانگر روابط عمیق بسیار خوب دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۹۰۵

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیأت پارلمانی گرجستان، لغو روادید بین این کشور و ایران را نشانه‌ای از روابط عمیق و بسیار خوب دو کشور توصیف و بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو طرف از طریق گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دکتر مجید خدابخش اظهار داشت: گرجستان یکی از کشورهایی است که روابط خوب و عمیقی با ایران دارد و یکی از نشانه‌های آن، لغو روادید است که موجب تسهیل در تردد مردم دو کشور شده است.

وی با اشاره برخی از قابلیت‌های استان آذربایجان شرقی از قبیل آثار تاریخی و ثبت‌شده، صادرات 2.4 میلیارد دلاری، زیرساخت‌های حمل و نقل، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، منطقه آزاد ارس و دو منطقه ویژه اقتصادی، صنعت شیرینی و شکلات و چرم و کفش و وجود دانشگاه‌های بزرگ، ابزار امیدواری کرد رفت‌وآمد هیأت‌های سیاسی و اقتصادی موجب ارتباط بیشتر فعالان اقتصادی و تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو طرف شود.

دکتر خدابخش، از ظرفیت‌های کشور گرجستان به‌ویژه موقعیت ترانزیتی و لجستیکی این کشور نیز یاد کرد و گفت: بازرگانان ما می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به رویداد تبریز 2018، گفت: از همه گردشگران گرجستان دعوت می‌کنیم که به شهر تبریز سفر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد سفر هیأت پارلمانی گرجستان به تبریز زمینه‌ساز گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین استان آذربایجان شرقی و گرجستان شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به سفر چهار روزه هیأت پارلمانی گرجستان به ایران، گفت: سفر پرکار و پرباری داشتیم و معتقدم که هرچه اطلاعات ما از توانایی‌های یکدیگر بیشتر باشد بهتر می‌توانیم همکاری کنیم.

شالوا کیکناولیدزه با اشاره به گسترش روابط ایران و گرجستان در سال‌های اخیر، گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز فعال است و در آینده نزدیک جلسه‌ای در تهران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی تسهیلات خوبی برای سرمایه‌گذاری و تجارت در گرجستان ارائه می‌کنند، افزود: تلاش دولت و مجلس گرجستان بر آسان کردن تجارت در این کشور است و تجار ایرانی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

این نماینده مجلس گرجستان با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی کشورش از جمله تجارت آزاد با اتحادیه اروپا، موقعیت ترانزیتی و پتانسیل‌های گردشگری، گفت: باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا بخش‌های خصوصی بتوانند با تشکیل گروه‌های کاری، همکاری را شروع کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز