خبرگزاری کار ایران

مدیرکل را‌ه‌آهن آذربایجان خبر داد:

راه اندازی خط ریلی تهران- تبریز- آنکارا تا مرداد سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۱۴

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان از راه اندازی خط ریلی تهران- تبریز- آنکارا تا مرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، شاپور ارسلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 90 تا 95 درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی این مسیر ریلی فراهم شده و طی چند روز آینده آخرین جلسه هماهنگی با طرف ترکی در ترکیه صورت خواهد گرفت تا مسائل فنی و اقداماتی همچون بحث تردد، نوع واگن‌ها، ظرفیت جابجایی، کنترل بلیط و ... نیز نهایی شود.

وی این جلسه را در رده مدیران راه‌آهن اعلام کرد و گفت: با توجه به اقداماتی که برای راه‌اندازی مسیر تهران - تبریز - وان صورت گرفته، تقریبا زیرساخت‌های ایجاد مسیر ریلی بین سه شهر یاد شده آماده است و از امکانات بالقوه موجود بهره‌برداری و استفاده حداکثری خواهد شد.

ارسلانی در مورد قطار تبریز- وان عنوان کرد: هفته گذشته اولین سفر ریلی قطار مسیر تبریز- وان نیز صورت گرفت که با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده دوشنبه هر هفته این قطار ساعت 23:30ً تبریز را به مقصد وان ترک و ساعت 22 روز بعد یعنی سه‌شنبه از وان به سمت تبریز حرکت خواهد کرد که با توجه به شب رو بودن این مسیر این نوع قطار در جهت جلب رضایت مشتری مورد توافق دو طرف ایرانی و ترک قرار گرفت و ظرفیت آن نیز 250 نفر است که در صورت استقبال قابل افزایش خواهد بود.

گفتنی است،​ راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی چهارده‌ گانهٔ راه‌آهن ایران است. محدوده ٔ این ناحیه محورهای تبریز- تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است که راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند و شامل ایستگاه‌های گاز تبریز و جلفا، ایستگاه‌های تشکیلاتی گذرگاه مرزی رازی خوی- ایستگاه سلماس- ایستگاه سهلان- ایستگاه شرفخانه- ایستگاه شهید رهبری- ایستگاه صوفیان- ایستگاه عجب‌شیر- ایستگاه مرند است و همچنین ایستگاه آذر بناب، ایستگاه بابکان، ایستگاه پرویز بهمن، ایستگاه پیام، ایستگاه چشمه‌‌کنان، ایستگاه دیزج‌ خلیل، ایستگاه زارعی، ایستگاه عباسی، ایستگاه گرگر، ایستگاه میلادی و ایستگاه هرزند از ایستگاه‌های تحت‌فرمان این راه آهن محسوب می شوند که ایستگاه اقبالی، ایستگاه تسوج ‌قلعه، ایستگاه زال، ایستگاه سگبان، ایستگاه شکریازی، ایستگاه شیرآیین و ایستگاه کندلج به عنوان ایستگاه‌های بسته این خطوط ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز