خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مدیران دولتی با ادبیات سرمایه‌گذاری بیشتر آشنا شوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۳۱

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید خدابخش در مراسم معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه وضعیت کشور کاملاً متفاوت با دهه‌های گذشته است، افزود: امروز در همه حوزه‌ها با تحولات بزرگی مواجه هستیم که اگر به ساز و کار این تحولات آشنا بوده و از ابزارهای متناسب با آن استفاده کنیم برنده خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت درآمدهای دولت مشخص است، بخش عمده این درآمدها صرف امور جاری می‌شود و تقریباً پولی برای کارهای عمرانی نمی‌ماند؛ اما در عوض ابزارهایی در اختیار داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم به خیل عظیم منابع دست پیدا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته به ذهن هیچ‌کس خطور نمی‌کرد که بخش خصوصی بتواند نیروگاه احداث کند یا در پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته باشد، اما امروز این مسئله نه تنها کاملاً پذیرفته شده، بلکه در اجرای اصل 44، خود دولت داوطلبانه بنگاه‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی اظهار داشت: اعتبار عمرانی استان ما در سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بود که 50 درصد آن تخصیص یافت؛ در حالی که یکی از شرکت‌های بخش خصوصی تعهد کرده که در دو استان جنوبی کشور در چهار سال آینده 14 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که این یکی از نشانه‌های تحول است.

خدابخش با تأکید بر اینکه باید از این تحولات استفاده کنیم، افزود: پیش‌نیاز این امر، آموزش است؛ همه کارکنان و مدیران دستگاه‌ها باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از فرصت‌های عالی و کم‌نظیری که ایجاد شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بوروکراسی در سازمان‌ها باعث کندی امور شده، افزود: در دوره قبلی استانداری، جبارزاده و تیم مدیریتی‌اش برای دو پروژه مهم و حیاتی شامل آزادراه تبریز- بازرگان و تولید 5هزار مگاوات برق با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی زحمات زیادی کشیدند اما به‌دلیل نگاه بروکراتیکی که در وزارتخانه‌های مربوطه حاکم بود به نتیجه نرسیدند و این نشان می‌دهد دستگاه‌های ما از تحولات عقب هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات پورمهدی در مدت تصدی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، خاطرنشان کرد: بنده از وی خواستم کنار کارهای روزمره و عادی، چند پروژه مهم استان را به صورت دائمی پیگیری کنند و از رحمتی هم این درخواست را دارم.

وی افزود: پورمهدی و رحمتی هر دو از جانبازان سرافراز دفاع مقدس و از مدیران سالم، پاکدست، کاربلد و باتجربه در حوزه عمرانی هستند و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا در پایان دوره مسئولیت، با آرامش خاطر نسبت به اینکه قدم‌های مؤثری برای مردم برداشته‌ایم پست خود را تحویل دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز