خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تیمور لو خبر داد:

جشنواره تیمورلو "پایتخت سیر ایران" برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۳۶

جشنواره «سیر تیمورلو» با هدف معرفی توانمندی‌های شهر تیمورلو که به عنوان «پایتخت سیر ایران» مطرح است، برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر تیمورلو در خصوص این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره روز جمعه همزمان با روز عید فطر و با حضور مسئولان استانی و شهری و هنرمندان در تیمورلو برگزار می شود.

علیرضا بشیری با تشریح اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: شهر تیمورلو دارای ظرفیت ها و پتانسیل‌های بالای کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و گردشگری است که با برگزاری این جشنواره تلاش می‌کنیم قابلیت های این شهر به عنوان «پایتخت سیر ایران» را معرفی کنیم که بازار سیر تیمورلو محل خرید و فروش سیر تولیدی در بیشتر مناطق شمال غرب کشور است. کشاورزانی که در شهرستان‌های مختلف از جمله عجب شیر، میاندوآب و شاهین دژ به کشت سیر مشغول هستند سیرهای خود را جهت فروش به دو صورت علفی و دست چین شده به بازار تیمورلو می‌آورند.

بشیری با بیان اینکه حجم مبادلات سیر در بازار تیمورلو روزانه در حدود ۹۰۰ تن است، افزود: خام فروشی یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشاورزان تیمورلو است و بدون شک اقتصاد کشاورزان اسیر «خام فروشی» محصولات شده است که با برگزاری این جشنواره ها می توان به رونق این محصول کمک کرد.

لازم به ذکر است تیمورلو یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان آذرشهر واقع شده‌ است. این شهر از گذشته‌های دور به‌دلیل خاک حاصل‌خیز و آب کافی یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامی استان بود که هم اکنون این شهر به قطب سیر آذربایجان و ایران تبدیل شده و سالانه قسمت زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی این شهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز