خبرگزاری کار ایران

رضی‌منش مطرح کرد:

ضرورت اقدام جدی شرکت‌های تعاونی در ارایه طرح‌های اشتغال‌زایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۶۸

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین بر ضرورت اقدام جدی شرکت‌های تعاونی در ارایه طرح‌های اشتغال‌زایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، بابک رضی‌منش در جلسه کمیته رصد و پایش اشتغال شهرستان که با موضوع بررسی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و با حضور اساتید حوزه اقتصاد و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل‌های بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مطابق با رسته‌های اولویت‌دار و نیاز شهرستان، گفت: تعاون موجب هم‌افزایی شده و سرمایه خرد را با مدیریت متمرکز به سمت اشتغال و تولید هدایت می‌کند.

وی افزود: طرح‌های تعاونی برای دریافت تسهیلات در اولویت مصوبات کمیته فنی شهرستان قرار می‌گیرد که ضروری است از این ظرفیت با هدایت منابع برای حل معضل بیکاری و احیای بخش تولید استفاده کرد.

معاون فرماندار خداآفرین گفت: حل مشکل اشتغال به عنوان یکی از مشکلات اساسی جامعه دغدغه اصلی دولت بوده که برای ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال پایدار تلاش می‌کند.

رضی‌منش نگاه ویژه به سرمایه‌گذار را لازمه اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: از دستگاه‌های متولی درخواست می‌کنیم به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال در واگذاری ارضی دولتی، تغییر کاربری طرح‌های اشتغال زایی با تکیه بر هنر مدیریتی و برنامه ریزی نسبت به تسریع و رفع موانع در این خصوص اقدام نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت و نیاز شهرستان خداآفرین به سرمایه‌گذاری در بخش خدماتی و واحدهای ایجادی، گفت: همه بسترها برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها وجود دارد و دولت نیز به‌عنوان تسهیل‌گر امر تولید و اشتغال از کسانی که ایده های نو برای سرمایه گذاری داشته باشند استقبال و حمایت ویژه می کند.

معاون فرماندار خداآفرین با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌ها و منابع باید به نوعی باشد که در آینده توسعه پایدار در شهرستان اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت حمایت از بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توزیع ثروت و در عین حال ریشه‌کن سازی فقرمطلق است که بنابراین باید با انجام کار کارشناسی و در سایه برنامه‌ریزی، مدیریت اصولی، تدبیر و عقلانیت در راستای افزایش ثروت جامعه از عدم توازن توسعه ای جلوگیری شود.

مهندس بابک رضی منش در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی کشور، گفت: برای حل مسئله اشتغال و تولید در کشور باید هرسه بخش دولتی، تعاون و خصوصی بعنوان پایه اقتصاد توانمند شده و پای کار باشند.

وی فرهنگ سازی، تعامل و روحیه کارگروهی را لازمه استفاده از ظرفیت بخش تعاون بیان کرد و افزود: شرکت های تعاونی در مقابل اعضای خود مسئولند و باید با برنامه ریزی، سرمایه گذاری، با شفاف سازی در امورات بر مبنای قانونی اقدام نمایند.

معاون فرماندار خداآفرین در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تولید تولید ۱۸۰۰ تن عسل طبیعی در خداآفرین به عنوان یکی از محصولات شاخص این شهرستان، بایستی مراحل ایجاد کارخانه بسته بندی عسل توسط شرکت تعاونی دهیاران به سرعت پیش برود.

استاد اقتصاد و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیتهای عظیم خداآفرین برای سرمایه گذاری، گفت: سیاست دولت تقویت بخش خصوصی است بنابراین مدیران منطقه، تعاونیها، شرکتها وتشکل ها با تامین نیروی متخصص برای سرمایه گذاری وارد عمل شوند.

دکتر بابک رضایی همچنبن با بیان اینکه زیر ساختهای لازم سرمایه گذاری در خداآفرین آماده است، گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش تولیدات و فراورده های کشاوری بعنوان شاخص ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز