خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسکو در گفت و گو با ایلنا بیان کرد؛

توسعه گردشگری،سلامت،کشاورزی و صنعت اولویت اصلی شهروندان/ بهبود وضعیت کندوان و مرمت بناهای سنگی روستا

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۱۷

فرماندار اسکو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا وضعیت شهرستان و برنامه های تدبیر و توسعه آن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرماندار شهرستان اسکو در گفت و گو با ایلنا در باره وضعیت این شهرستان اظهار داشت: با توجه به برنامه سند تدبیر و توسعه،محورهای توسعه‌ای اسکو در چهار بخش گردشگری،سلامت،کشاورزی و صنعت است.

در دو سال گذشته در حوزه صنعت طی دو سال گذشته شاهد پیشرفت 50% تکمیل شهرک صنعتی بوده‌ایم که به لطف الهی تا پایان امسال به 80% خواهیم رساند و به دنبال جذب سرمایه گذاری در این حوزه هستیم.

فرماندار اسکو در خصوص کشاورزی شهرستان نیز اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی،همجواری با دریاچه ارومیه و مشکل کم آبی ،اطلاع الگوی کشت و آبیاری در دستور کار قرار گرفته بود که توانستیم در این حوزه چهار برابر پیش‌بینی برنامه توسعه رشد داشته باشیم.

محمد‌زاده درباره برنامه‌های بهداشت و سلامت نیز از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت خبر داد، وی تاکید کرد حجم پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان در طی دو سال گذشته با بیست سال گذشته برابری می کند.

فرماندار اسکو در ادامه با اشاره به اهمیت صنعت توریسم تاکید کرد: روستای تاریخی کندوان بعنوان قطب گردشگری استان از ظرفیت و پتانسیل توریسم پذیری بسیار بالایی برخوردار است که در نوروز امسال نیز رتبه اول گردشگری استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: رویداد تبریز 2018 فرصتی مناسب جهت شناساندن پتانسل گردشگری شهرستان اسکو  است  که   سعی کردیم برنامه هایی برای بهبود وضعیت کندوان از جمله پاکسازی نازیبایی های بصری،بازسازی حمام تاریخی،مرمت سازه ها و بازسازی سنگ فرش محوطه روستا را انجام دهیم، مسائل اساسی نیز وجود دارد که جزو اولویت های ما است  و تلاش بیشتری را می طلبد که از آن جمله می توان به جلوگیری و تخریب ساخت و سازهای مغایر با بافت تاریخی روستا اشاره کرد.

 یکی دیگر از اهداف توسعه گردشگری   توجه و شناساندن دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان و  ثبت جهانی روستای کندوان و به دنبال آن ارز آوری است.

محمد زاده در خصوص وضعیت شهر جدید سهند نیز با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر افزود: شهر جدید سهند به لحاظ کم بود امکانات زیر ساختی،رفاهی و امنیتی و در کنار آن اجرای پروژه غیر کارشناسی مسکن مهر با 36 هزار واحد مسکونی و عدم توجه به نیازهای رفاهی ،امنیتی و... شهروندان موجب مشکلات اساسی در این شهر شده است. از 36 هزار مسکن مهری که دولت نهم و دهم متعهد شده بود فقط 10 هزار مسکن مهر در آن دولت تکمیل شد و حدود 23 هزار مسکن مهر را در دولت تدبیر و امید احداث کردیم و تعهدات دولت قبلی را به پایان رساندیم ولی حجم انبوه متقاضیان و عدم توجه به نیاز های متعدد شهری مشکلاتی را به بار آورده است که در این راستا نیز پروژه هایی در حال اجرا و تکمیل هستند.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان با اشاره به اهمیت بهره گیری از پتانسیل جوانان تاکید کرد: تجربه و انگیزه دو مقوله اساسی در مدیریت نوین هستند که تلفیق این دو موجب شکوفائی می شود، بدین جهت نیز در شهرستان اسکو دو مشاور جوان و دو بخشدار جوان منصوب کرده ایم تا به وعده های دولت تدبیر و امید جامه عمل بپوشانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز