خبرگزاری کار ایران

مهربان آذربایجان شرقی ، محروم از ایستگاه هواشناسی /کشاورزان منتظر اقدام مسئولان برای جلوگیری از خسارت

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۹۰

نام مهربان به دلیل نداشتن ایستگاه هواشناسی در سایت اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی دیده نمی شود و مهربانی‌ها نمی‌توانند اطلاعات دقیق‌تری از پیش بینی هوای منطقه خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،مهربان یکی از شهرهای شرقی استان آذربایجان شرقی است که هنوز محرومیت در کنار نام این بخش دیده می شود. یکی از فعالیت‌های اصلی و اقتصادی منطقه، کشاورزی‌ است این فعالیت ایجاب می‌کند تا کشاورزان نسبت به وضعیت جوی منطقه آگاهی یابند یکی از منابع رسمی برای دریافت اطلاعات نسبت به وضعیت جوی سایت اداره کل هواشناسی استان است اما نامی از مهربان در آن دیده نمی شود.

حال در وضعیت اضطراری مانند دیشب منبعی برای دریافت دقیق وضعیت هوای مهربان وجود ندارد که سیل و تگرک به مزارع و محصولات کشاورزان خسارت سنگینی وارد کرد این در صورتی است که اکثر شهر های کشور و استان که کوچک‌تر از مهربان هستند ایستگاه هوا‌شناسی دارند و بنا گفته مسولان امر مکان ایجاد ایستگاه هواشناسی هم در مهربان انتخاب شده که منتظر مساعدت های اداره کل هواشناسی هست.

گذشته از هر چیز وجود چنین مرکزی در مهربان لازم است و عدم توجه کافی مسولان به این نکته قابل توجه است در عصر کنونی که مسافران برای سفر از قبل وضعیت هوا و راهها را بررسی می کنند  نبود ایستگاه هواشناسی در بخش مهربان قابل توجیه نیست و نیاز اهتمام فوری و جدی مسئولان است.

اگر چه چندین سال است به بهانه های مختلف گزارشاتی در این زمینه منتشر کردن اما گویا مسئولان رده بالای شهرستان و استان وظایفی فراتر از این موارد را در رونق اقتصادی منطقه پیش رو گرفته‌اند.

با توجه به اتکای اقتصادی منطقه به کشاورزی نیاز است تامسئولان شهری مهربان نسبت به راه اندازی  یک ایستگاه هواشناسی مجهز در منطقه اقدام کنند تا مردم بخصوص کشاورزان بتوانند با آگاهی بهتر برنامه‌ریزی کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز