خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه واکنینگن هلند:

آموزش‌های مهارتی در ایران نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۴۳

جوانان اروپایی از زمان ورود به تحصیل در دانشگاه همواره به دنبال آموزش یک مهارت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه واکنینگن هلند تأکید کرد: آموزش‌های مهارتی در ایران نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروفسور هنی وان لنن با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و بازدید از روند برگزاری آزمون‌های این مرکز، آموزش‌های مهارتی را درجامعه بسیار پراهمیت دانست و گفت: در کشورهای اروپایی نقش آموزش‌های کاربردی و صنعتی یکی از ارکان آموزش محسوب می شود.

مدیرپروژه خشکسالی اتحادیه اروپا وجود مهارت و به تبع آن ایجاد فرصت شغلی در کشورهای اروپایی را لازمه زندگی دانست و گفت: جوانان اروپایی از زمان ورود به تحصیل در دانشگاه همواره به دنبال آموزش یک مهارت هستند.

وی از رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جمهوری اسلامی ایران ابراز خشنودی کرد و گفت: من به عنوان یک پژوهشگر آکادمیک چنین انتظار و پیشرفتی را از نوع آموزش‌های مهارتی و فنی در ایران را نداشتم و اکنون به این نتیجه رسیدم که بخش آموزش‌های کاربردی در ایران نهادینه شده است.

وی همچنین با بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ تبریز نیز گفت: این مرکز همانند دانشگاه صنعتی برلین بوده که در کشور آلمان به عنوان یکی از مراکز آموزش‌های صنعتی محسوب می‌شود.

مدیر پروژه خشکسالی اروپا با اشاره به طرح کارآموزی نوین دانشجویان گفت: مشکل عدم وجود مهارت در بین دانشجویان اروپایی نیز وجود دارد واین معضل کل محیط های آکادمیک را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه تجربه اجرای این طرح نیز برای دانشگاه‌های اروپایی مفید خواهد بود، افزود: در صورت موفقیت این طرح در کشور ایران از تجربیات مفید ایران استفاده خواهیم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه واکنینگن هلند امر تبادل اطلاعات و علوم و تجربیات فارغ از دیگر حوزه ها امری لازم دانست و گفت: تبادل تجارب آکادمیک قطعا باید در بین کشورهای مختلف وجود داشته باشد.

وی با اعلام آمادگی خود و دانشگاه واگنینگن در جهت برقراری ارتباطات علمی گفت: بنده نیز در سفرهای علمی خود به سایر کشورها قطعا موفقیت ها و تجربیات کشور ایران را بیان خواهم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این بازدید، توضیحات لازم و فعالیت‌های این اداره کل را در راستای آشنایی وی با سیستم آموزش‌های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف را ارائه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز