خبرگزاری کار ایران

هشدار به کشاورزان آذربایجان شرقی نسبت به افت شدید دما

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۲۷

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به افت دما و لزوم رعایت نکات فنی کارشناسان به بهره‌برداران کشاورزی آذربایجان شرقی هشدار داد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به افت دما و لزوم رعایت نکات فنی کارشناسان به بهره‌برداران کشاورزی آذربایجان شرقی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی برف همراه با توده هوای سرد از روز پنجشنبه به نیمه شمالی کشور انتظار می‌رود که علاوه بر بارش برف در استان آذربایجان شرقی از روز پنج شنبه شاهد کاهش دما باشیم.

وی بر رعایت توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در این ایام تاکید کرد و افزود: با اتخاذ تدابیر لازم جهت تعمیر پوشش، کنترل سیستم های گرمایشی و تأمین سوخت جهت تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و انبارها، حفاظت از سامانه‌های آبیاری تحت فشار، پوشاندن تنه نهال‌ها توصیه می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در بخش مرغداری، تأمین سوخت و تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها و تهیه خوراک پر انرژی ویژه واحدهای پرورش گاوشیری و پروار بندی گوساله، در بخش شیلات، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر یخ بستن لایه سطحی آب و هوادهی مناسب استخرها جهت پیشگیری از یخبندان، مهمترین توصیه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداران زیر بخش‌های کشاورزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز