خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

اساسنامه شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز تصویب شد / متروی تبریز سال آتی بهره برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۵۶

مشکل اصلی عدم افتتاح متروی تبریز نبود واگن است / شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز چهارمین شرکت زیرمجموعه شهرداری این کلانشهر محسوب می شود و هدف از راه اندازی آن فراهم ساختن امکانات لازم به منظور انجام ایمن و منظم سفرهای درون شهری و دسترسی سریع و آسان به سامانه ریلی شهر تبریز است.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تصویب اساسنامه تاسیس شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه با سهامی خاص در ۴۸ ماده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید حاجی زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز چهارمین شرکت زیرمجموعه شهرداری این کلانشهر محسوب می شود و هدف از راه اندازی آن فراهم ساختن امکانات لازم به منظور انجام ایمن و منظم سفرهای درون شهری و دسترسی سریع و آسان به سامانه ریلی شهر تبریز است.

وی با اشاره به راه اندازی متروی تبریز در سال آتی افزود: تاسیس شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در واقع مقدمه افتتاح متروی این کلانشهر است و ماموریت اصلی آن افزایش سهم سامانه حمل و نقل ریلی از سفرهای درون شهری می باشد.

حاجی زاده بهره برداری، تعمیرات و نگهداری از سامانه ریلی قطار شهری تبریز را از دیگر اهداف و ماموریت های شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سال آینده واحد تولید واگن مترو در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز راه اندازی خواهد شد، تاسیس شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز هم در این راستا ضروری است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی عدم افتتاح متروی تبریز نبود واگن است، افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی واحد تولید واگن در شهرک سرمایه گذاری خارجی، این مشکل اساسی مرتفع و علاوه بر تبریز، واگن‌های مورد نیاز متروهای اصفهان و شیراز نیز در تبریز تولید و تامین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز