خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کوچکترین کوتاهی در تولید محصولات کشاورزی سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۲۹۶

استفاده صحیح و براساس استاندارد تعریف شده از نهاده‌های شیمیائی هیچگونه خطری برای انسان ندارد و وظیفه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نظارت بر استفاده صحیح و استاندارد آن است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: کوچکترین کوتاهی در امر تولید محصولات کشاورزی سلامت انسان‌ها را به جد مورد تهدید قرار می‌دهد.

ببه گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آدربایجان شرقی، اکبر فتحی امروز در نشست مدیران بازرسی استان، با بیان اینکه استفاده صحیح و براساس استاندارد تعریف شده از نهاده‌های شیمیائی هیچگونه خطری برای انسان ندارد و وظیفه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نظارت بر استفاده صحیح و استاندارد آن است ادامه داد: برای انجام این رسالت از بخش خصوصی، شرکت‌های مهندسی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی بهره می‌گیریم تا مصرف نهاده‌ها مثل سموم و کودهای شیمیایی را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در محصولات دیم بخصوص عدس که رتبه اول تولید کشور را هم داریم از هیچگونه نهاده شیمیایی استفاده نمی‌کنیم افزود: تشکیل سایت GIS بمنظور پایش محلهای تولید راه اندازی شده است که با استفاده از فن آوری اطلاعات در بخش کشاورزی بتوانیم کارآیی مصرف نهاده‌ها را افزایش داده و میزان مصرف آن را کاهش دهیم.

فتحی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با کشاورزی علمی و دقیق، دغدغه موجود در جامعه مبنی بر تولید ناسالم محصولات را از بین ببریم و حداکثر تلاش را برای تولید محصول سالم داریم ادامه داد: ما به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی ادعا داریم که محصولات ناسالم در استان تولید نمی‌شود و اگر ناسالم باشد از مراجع ذیصلاح در این خصوص می خواهیم که از عرضه آن جلوگیری شود.

فتحی افزود: تلاش کرده‌ایم با راه‌اندازی سامانه اینترنتی، بدون مراجعه حضوری بهره برداران و کشاورزان، کارهای صدور پروانه انجام شود.

وی با بیان اینکه در نظارت و بازرسی باید مسائل مثبت و تشویق هم مورد توجه باشد بر رعایت دقیق قوانین در این حوزه تاکید کرد و افزود: مدیریت یعنی پاسخگو بودن و نمی‌شود که مدیری ادعای مدیریت نماید و پاسخگو نباشد.

فتحی با بیان اینکه جوهره بازرسی نظارت است و شرح وظایفی مصوب از هیئت وزیران داریم ادامه داد: بعد از ادغام بر اساس شرح وظایف، ۶ وظیفه سیاستگذاری و نظارت و بازرسی، کارهای تولیدی اعم از زراعی، باغی و دامی، امور زیر بنائی، وظیفه حمایتی(تسهیلات تنظیم بازار)، علوم، پژوهش و آموزش و امور منابع طبیعی و آبخیزداری و زمین بر عهده مدیریت بازرسی بخش کشاورزی نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این شرح وظایف، رسالت اصلی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و وزارتخانه «تامین امنیت غذائی» دانسته شده است افزود: تامین امنیت غذائی در جائی که ما منابع محدودی داریم خیلی مشکل است و از نظر کمی و کیفی، محصولات کشاورزی مستقیماً در امر سلامت انسان ها دخیل است و مقوله ای پیچیده و چند راسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز