خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

مشکلات باقی‌مانده از دولت قبل تا پایان امسال سامان‌دهی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۹۶

تنها مشکل عمده‌ای که برای سال ۹۴ باقی می‌ماند بحثمسکن مهر است که باید به شکلی مدیریت کنیم که تا پایان سال آینده این موضوع نیز سامان‌دهی شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بخشی از مشکلات استان به ویژه در بحثواحدهای صنعتی، سیستم بانکی و تعاونی‌ها از دولت قبل باقی مانده است که همه مسوولان باید برای رفع این مشکلات تا پایان سال جاری اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده صبح امروز(شنبه) در نوزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، خاطرنشان کرد: مشکلات استان باید به نحوی مدیریت شده و نباید به بهانه این که از گذشته باقی مانده‌اند از آنها غفلت شود.

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای سامان‌دهی مشکلات واحدهای تولیدی در قالب شوراها و کارگروه‌های مختلف، اظهار داشت: ان‌شاءالله با حل این مشکلات بتوانیم با آرامش خاطر بیشتری وارد سال جدید شویم، به ویژه این که برنامه‌های سند تدبیر توسعه استان نیز باید در سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری شود.

جبارزاده افزود: ت نها مشکل عمده‌ای که برای سال ۹۴ باقی می‌ماند بحثمسکن مهر است که باید به شکلی مدیریت کنیم که تا پایان سال آینده این موضوع نیز سامان‌دهی شود.

وی در ادامه با اشاره به سند تدبیر توسعه استان، گفت: وظایف تمام دستگاه‌ها در این سند مشخص شده و فرمانداران باید با تلاش جدی، پیگیری و تعامل با نمایندگان مجلس اجرای این سند را در شهرستان‌ها آغاز کنند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بحثسند تدبیر توسعه مغایرتی با امور جاری استان ندارد، بلکه این سند اولویت‌های توسعه استان است که در زمان باقی‌مانده از دولت باید پیگیری شود.

جبارزاده افزود: بخش عمده اعتبارات مورد نیاز برای تحقق اهداف سند تدبیر توسعه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین می‌شود و اعتبارات دولتی عمدتا صرف امور زیربنایی مانند اصلاح الگوی کشت خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی، گفت: واگذاری زمین باید با تعیین زمان‌بندی صورت گیرد و اگر در زمان تعیین شده اقدامی از سوی متقاضی صورت نگیرد باید پس از تذکرهای لازم و در صورت عدم توجه، نسبت به بازگرداندن زمین اقدام شود.

وی درباره قطع گاز نیروگاه‌های تبریز و بناب و استفاده این نیروگاه‌ها از گازوییل و مازوت نیز گفت: با توجه به این که در دولت گذشته در حوزه تولید گاز سرمایه‌گذاری نشده، لذا در فصول پرمصرف گاز نیروگاه‌ها به ناچار قطع می‌شود.

جبارزاده با بیان این که برخی اقدامات اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش کردیم گاز صنایع در استان قطع نشود و امسال نیز باید به نحوی مدیریت کنیم که حداقل قطعی گاز را در مراکز تولیدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که تولید گاز باید افزایش یابد، افزود: وزارت نفت علی‌رغم تنگناهای مالی تولید گاز را افزایش داده و دولت نیز این موضوع را در اولویت قرار داده است، اما واقعیت این است که این کار باید در زمانی که نفت ۱۴۰ دلار بود انجام می‌شد و امروز باید با نفت ۶۰ دلاری آن را انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز استان نیز این بحثرا به معنی انسداد این چاه‌ها ندانست و گفت: هم‌اکنون ۵۰ هزار حلقه چاه در حوزه دریاچه ارومیه وجود دارد که دستورالعمل سامان‌دهی آنها در کارگروه‌های مربوطه در حال بررسی است.

وی افزود: ده‌ها روش برای این کار مطرح است و هر راهکاری که از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام شود پیگیری خواهد شد.

جبارزاده همچنین از فرمانداران استان خواست با هماهنگی نمایندگان مجلس در خصوص جذب اعتبارات ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه برای پروژه‌های ملی اقدام کنند.

در این نشست که با حضور نمایندگان ملکان و مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پس از ارایه گزارش از سوی فرمانداران عجب‌شیر، ملکان و سراب، سند تدبیر توسعه این شهرستان‌ها به تصویب رسید.

بر پایه این گزارش سند تدبیر توسعه شهرستان عجب‌شیر شامل سه هسته کلیدی با عناوین " توسعه صنایع و فراوری مواد معدنی "، " اصلاح الگوی کشت و آبیاری " و " توسعه مناطق گردشگری " با اعتبار پیش‌بینی شده هفت هزار میلیارد ریال، سند تدبیر توسعه شهرستان ملکان شامل چهار هسته کلیدی با عناوین " اصلاح الگوی کشت و آبیاری "، " بهره‌برداری بهینه از باغات انگور "، " توسعه صنایع تبدیلی با رویکرد صادراتی " و " توسعه صنایع فولادی و فراوری معدنی " با اعتبار پیش‌بینی شده ۱۵ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال و سند تدبیر توسعه شهرستان سراب شامل پنج هسته کلیدی با عناوین " فراوری مواد معدنی و توسعه صنایع پایین‌دستی "، " تاسیس منطقه ویژه اقتصادی "، " توسعه کشاورزی مدرن و استقرار صنایع تبدیلی "، " توسعه گردشگری سلامت " و " توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و استفاده از انرژی‌های نو " با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز