خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

شیوه‌های منسوخ و سنتی تزئینات شهری تبریز بازنگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۲۳

در کنار تزئینات رایج ریسه‌ای که معمولاً با هزینه مصرف زیادی همراه است، باید نورپردازی‌های جذاب و کم‌مصرفی را که بر مولفه‌های بصری تاکید داشته باشند، به عنوان یک راهکار جایگزین مورد توجه قرار داد.

شهردار تبریز، بر لزوم اجرای روش‌های بدیع، محتوایی و هماهنگ در تزئینات و فضاسازی‌های ایام‌‌الله دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز با ابلاغ بخشنامه‌ای به کمیته دهه فجر شهرداری تبریز اظهار داشت: حوزه تزئینات و فضاسازی‌های شهری، نیازمند بازنگری در شیوه‌های منسوخ و سنتی و ایجاد تحول در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری، به عنوان متولی تزئینات و فضاسازی‌های ایام‌الله دهه فجر، چشمگیرترین حیطه مسئولیت را در برنامه‌های این دهه دارد.

رئیس کمیته تزئین و فضاسازی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان، افزود: جایگاه بی‌نظیر دهه‌فجر و خاطرات پرشور این دوره ایجاب می‌کند که مجموع اقدامات فضاسازی در مناطق ده‌گانه، معاونت‌ها و سازمان‌ها فراتر از تزئینات رایج و سطحی باشد.

شهردار تبریز با بیان این که باید از اتکا به تزئینات رایج روشنایی در مناسبت‌ها و اعیاد، عبور کنیم، خاطرنشان کرد: در کنار تزئینات رایج ریسه‌ای که معمولاً با هزینه مصرف زیادی همراه است، باید نورپردازی‌های جذاب و کم‌مصرفی را که بر مولفه‌های بصری تاکید داشته باشند، به عنوان یک راهکار جایگزین مورد توجه قرار داد.

نجفی با تاکید بر این که اجرای حرکت‌های فضاسازی ویژه این مناسبت، باید با محوریت انتقال موضوعات محتوایی به شهروندان باشد، تصریح کرد: القای اهداف و مشی مفصل دهه فجر، در یک مجال کوتاه از قبیل بستر مبلمان شهری و زیبایی محیطی، نیازمند بهره‌گیری از روش‌های بدیع و ابتکارآمیز هنری است.

شهردار تبریز اضافه کرد: کوچکترین بی‌نظمی و آشفتگی در این روند، می‌تواند مجموع اقدامات صورت‌گرفته را خدشه‌دار کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های وسیعی که بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز پیش‌بینی کرده‌اند، حوزه فضاسازی و تزئینات، باید بحث‌های کالبدی مربوط به این مناسبت را به بهترین سبک ممکن، پوشش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز